Több száz millió eurós büntetést szabtak ki a Facebookra és az Instagramra
Újabb jelentős mértékű bírságot szabtak ki a Metára az adatvédelmi előírások be nem tartása miatt.
Az ír adatvédelmi hatóság 390 millió eurós bírságot szabott ki a Meta anyavállalatra a Facebook és az Instagram adatvédelmi szabályszegései miatt, ezen felül mindkét vállalatot arra kötelezte, hogy vizsgálja felül a személyes adatokon alapuló hirdetési szolgáltatások jogalapját az Európai Unióban.
Az európai adatvédelmi felügyelet már decemberben is aggályosnak nevezte a két közösségimédia-felület személyre szabott hirdetéseit, ugyanis a Facebook és az Instagram az egyes oldalak felhasználási feltételeinek 2018-ban, az új európai adatvédelmi szabályok bevezetése után történt módosítására vonatkozik.
Ennek kapcsán a Meta egy úgynevezett „szerződéses” jogalapra próbált támaszkodni, vagyis hogy az oldalak használatával a felhasználó beleegyezik abba, hogy személyre szabott hirdetések jelenjenek meg számára.
A szabályozó testület az uniós adatvédelmi szabályok megsértése miatt a Facebook esetében 210, az Instagram esetében pedig 180 millió eurós bírságot szabott ki. A Metának három hónapja van arra, hogy benyújtsa fellebbezését, ám ha nem járnak sikerrel, jelentős módosítást kell majd végrehajtaniuk az általuk működtetett hirdetés-kiszolgáló rendszeren.
A Meta 2021 óta további négy bírságot is kapott, összesen 900 millió euró értékben, vagyis eddig összesen 1,3 milliárd eurós bírságot szabtak ki rájuk, miközben további 11 ellenőrzés jelenleg is folyamatban van.