Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Fél tonnával túlterhelt volt az alaszkai légikatasztrófa áldozatait szállító repülőgép

Fél tonnával túlterhelt volt az alaszkai légikatasztrófa áldozatait szállító repülőgép

Fél tonnával túlterhelt volt az alaszkai légikatasztrófa áldozatait szállító repülőgép
Fotó: Unsplash/Corey Simoneau

Az Alaszkában tíz ember halálát okozó légikatasztrófa kivizsgálása során kiderült, hogy a repülőgép jelentősen túllépte a jeges időjárási körülményekre előírt maximális felszállási tömeget.

A tragikus kimenetelű esemény részletei fokozatosan rajzolódnak ki az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) előzetes jelentésének nyilvánosságra hozatalát követően, amely szerint a Bering Air 445-ös járatának becsült felszállási tömege 9865 font volt, ami mintegy 1058 fonttal haladta meg a jeges körülmények között megengedett maximális értéket.

A cikk a videó után folytatódik

Az NTSB alaszkai régiójának képviseletében Clint Johnson ugyanakkor rámutatott arra, hogy a túlsúly csupán egyetlen tényező a komplex vizsgálati folyamatban, amelynek végleges eredményére még legalább egy évet várni kell. A szakemberek megállapították azt is, hogy bár a gép rendelkezett rakománybővítő engedéllyel, ennek ellenére még mindig 803 fonttal meghaladta az általános repülési műveletekre vonatkozó súlyhatárt.

A február 6-án bekövetkezett szerencsétlenség körülményeinek feltárása során kiemelt figyelmet fordítanak az időjárási viszonyokra, valamint arra, hogy milyen információkat kapott a pilóta az uralkodó körülményekről. Johnson elmondása szerint a térségben havazást és enyhe ónos esőt jeleztek előre, ami jelentősen befolyásolhatta a repülés biztonságát.

Az utolsó pillanatok

Az előzetes jelentésből az is kiderül, hogy a légi irányítás és a pilóta között az utolsó kapcsolatfelvétel során a nomai kifutópálya ideiglenes, jégmentesítés miatti lezárásáról egyeztettek. A légiforgalmi irányító azt javasolta a pilótának, hogy az esetleges várakozás érdekében csökkentheti a sebességet, amit a pilóta nyugtázott is.

A vizsgálat során kiemelt jelentőséget tulajdonítanak a jégtelenítő rendszer működésének is. A légitársaság protokollja szerint a jégtelenítő folyadék mennyiségének ellenőrzése a felszállás előtti rutinellenőrzés részét képezi, ugyanakkor ennek dokumentálása nem kötelező. Az unalakleet-i repülőtér személyzete felajánlotta a folyadék utántöltésének lehetőségét, amit a pilóta azzal hárított el, hogy a tartály tele van.

A Cessna 208B Grand Caravan típusú gép kilenc felnőtt utassal és egy pilótával a fedélzetén indult útnak Unalakleetből, a mindössze 690 lelket számláló településről Nome felé. A kapcsolat megszakadását követően két nappal később a nomai önkéntes tűzoltóság közösségi oldalán jelentette be, hogy valamennyi áldozat földi maradványait sikerült a helyszínről elszállítani.