Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Újra maga alá gyűrték a TikTokot a politikai hirdetések

Továbbra sem képesek betartani a politikai hirdetésekre vonatkozó korlátozásokat.

...svg content...Fotó: unsplash | illusztráció
Észak-Amerika

Takács Petra

Szerkesztő

Kevesebb mint három héttel az amerikai elnökválasztás előtt ismét megvizsgálták a nagy közösségi oldalak politikai hirdetéseinek moderációs rendszerét. A Global Witness nevű nonprofit szervezet szerint a politikai félretájékoztatás problémája nem csökkent az elmúlt időszakban.

A TikTok, a Facebook, valamint a YouTube esetében is olyan hirdetéseket jelenítettek meg , melyek hamis állításokat tartalmaztak. A három közül a TikTok teljesített a legrosszabbul, amely még mindig engedélyezte ezek 50 százalékát. Soron kívül Zavartalan napsütés vár ránk hétfőn, akár 19 fok is lehet napközben

A két évvel ezelőtti összehasonlítások alapján ugyan jelentős a javulás a TikTok esetében is (akkor ez az arány 90 százalék volt), ám ez még mindig nem elegendő, főleg a másik két óriással való összevetést nézve.

A Facebook jobban teljesített, mivel csak egy ilyen hirdetést fogadott el a nyolc közül, míg a YouTube, amely a legjobban szerepelt a teszten, egyetlen hirdetést sem hagyott jóvá – számolt be róla a Cybernews.

Különösen aggasztó, hogy a TikTok rendszeresen engedélyez olyan hirdetéseket, amelyek a választók elnyomására irányulnak. A Global Witness arra szólította fel mindhárom platformot, hogy erősítsék meg tartalommoderációs képességeiket, és adjanak ki nyilvános, részletes kockázatértékeléseket a 2024-es amerikai elnökválasztás előtt.

2-1-re nyert a Liverpool a Chelsea ellen, Szoboszlai végig pályán volt

Szoboszlai Dominik végig a pályán volt a Chelsea ellen az angol bajnokin, ami a Liverpool győzelmével ért véget.