A Tesco nem hagyja magát, egy új bevásárlási lehetőséget tervez bevezetni Magyarországon
Nagyon régóta pedzegetik, hogy magyar kézbe kerülhet a Tesco, ám a magyarországi vezérigazgató szerint egyre kevesebb alkalommal merül fel a kérdés.
Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója a Pénzcentrumnak adott interjújában osztotta meg a vállalat jövőbeli terveit, ami azért is rendkívül fontos számunkra, mert a Tesco-csoport még 2013-ban bejelentette, megkezdi a felülvizsgálatot annak céljából, hogy kiderüljön, hosszabb távon mely piacokon jövedelmező számára a tevékenység.
Már akkor is jelezték, hogy Magyarországon hosszú távra terveznek, azonban azóta is felmerül néha a kérdés, mivel a Tesco-csoport korábban úgy határozott, kivonul a thai, a török és a lengyel piacokról. Pálinkás Zsolt azonban most megerősítette, a magyarországi rész nem eladó, sőt, a következő években hallani sem akarnak a kérdésről, mert komoly terveik vannak a magyarországi üzletekben.
Pálinkás megosztotta, a háború szerencsére nem hozott olyan drasztikus változást a vásárlói kedvben, mint a koronavírus-járvány, habár a kosárérték átmenetileg némiképp növekedett. Kiemelte, a Tesco komolyan veszi az ukrajnai helyzetet és humanitárius segítséget is nyújtanak, így például támogatják azon kollégákat, akik menekülteket fogadnak be, de megduplázták a fizetett önkéntes munka időtartamát is, emellett pedig ukránul beszélő toborzókat is felvettek, hogy segítsék a menekültek munkaerőpiaci elhelyezkedését.
A vezérigazgató az inflációra is kitért, hiszen eléggé aktuális a kérdés: rengeteg tényező befolyásolja a várható árakat, többek között az energiahordozók világpiaci ára, illetve a logisztikai, csomagolási és alapanyagköltségek változása is befolyásoló tényezők. Némi átrendeződés indult el a világpiacon, de még mindig instabil a helyzet, ezért előfordulhatnak majd kisebb, ám kezelhető ellátási kihívások.
Pálinkás arra számít, hogy középtávon visszaáll az egyensúly és a válság negatív hatásai is csökkennek majd – a magyar vásárlók kifejezetten érzékenyek az árakra, s mint kiderült, Magyarországon az akciós árakon történő vásárlások a teljes értékesítés mintegy 35-40 százalékát teszik ki.
A Tesco azt tervezi Magyarországon, hogy miniplázákat alakítson ki, magyarul olyan bérlőket keres, akik segítségével a vásárlók mindent be tudnak szerezni egy helyen. Annak ellenére, hogy az online vásárlás egyre népszerűbb a vásárlók körében, még mindig hatalmas igény van a fizikai boltokra: tökéletes példa erre a brit helyzet, ugyanis már 30 éve létezik online vásárlás, mégis csupán 15 százalékot tesz ki az online részesedés.