A Tesco volt a karácsonyi időszak nagy nyertese – aggódhatnak a német diszkontláncok?
Noha közép-európai viszonylatban kifejezetten gyengén teljesített a Tesco, a brit piacon szemmel látható mértékben volt képes növelni piaci részesedését.
A Bloomberg jelentése szerint a Tesco határozottan jól teljesített legfontosabb piacán, ráadásul olyannyira, hogy ennek nyomán emelte is az aktuális pénzügyi évre vonatkozó várakozásait. A Tesco február végével lezáruló pénzügyi évére vonatkozó profitvárakozása így a kiskereskedelmi üzletágban jelenleg 2,75 milliárd font, szemben a korábbi 2,6-2,7 milliárd forintos előrejelzéssel.
A menedzsment ugyanakkor több másik prognózisról is beszámolt, például a pénzügy év tekintetében: a bejelentés alapján 2 milliárd font szabad cash flow-t termelhet a vállalat, a bank üzletág működési eredménye pedig reményeik szerint 130-160 millió font között mozog majd.
Az utóbbi prognózis megvalósulására pedig igen nagy esély van, hiszen a Tesco Bank bevételei több mint 30 százalékkal nőttek a legutóbbi negyedévben. A meglepően pozitív prognózisok annak köszönhetők, hogy a Tesco még a vártnál is jobban teljesített legfontosabb piacán, az Egyesült Királyságban, még annak ellenére is, hogy a hazaihoz hasonlóan egyre nagyobb a verseny a német Aldi és Lidl vállalatokkal.
A Tesco a versenyre válaszul komoly akciókkal és Clubcard kedvezményekkel várta vásárlóit a karácsonyi időszakban. Ugyanakkor a vállalat beszámolója szerint a közép-európai Tesco-üzletek értékesítési forgalma az üzleti év harmadik negyedében 1,4 százalékkal csökkent. A teljes cégcsoport forgalma a harmadik üzleti negyedévben és a január 6-án véget ért további hat hétben 23,44 milliárd font volt.