Megszűnő buszjáratok árnyékolják be a fővárosi metróbusz-terveket
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tervezett metróbuszrendszerének bevezetése jelentős változásokat hozhat a főváros tömegközlekedésében, beleértve a 30-as buszcsalád teljes megszüntetését és több járat átszervezését.
A BKK által kidolgozott új metróbuszrendszer koncepciója elsősorban a meglévő járatok átszervezésével valósulna meg az Újpesti Hírmondó értesülései szerint. A tervezet egyik legjelentősebb változtatása a Keleti pályaudvar és Káposztásmegyer között közlekedő 30-as buszcsalád megszüntetése lenne, amelynek szerepét a 220-as, 122E és 196-os módosított vonalak vennék át.
A fejlesztési terv részeként a 20E járat útvonala is módosulna: Újpest-Központon át, a Farkaserdő utcán keresztül közlekedne Káposztásmegyer II-ig, azonban az SZTK megállóhelyet már nem érintené. A Rózsa utcai szakasz kiszolgálását a 96-os és 121-es buszok biztosítanák, ám a ritkább követési időközök miatt az utasoknak hosszabb várakozásra kellene számítaniuk.
Az átszervezés következtében megszűnne az Újpest–Angyalföld–Dózsa György út közvetlen összeköttetése, ami a jövőben csak átszállással lenne elérhető. Déri Tibor, Újpest alpolgármestere és káposztásmegyeri képviselő álláspontja szerint a fejlesztések nem eredményezhetik a meglévő kapcsolatok megszűnését és a járatsűrűség csökkenését.
„Sajnálatos módon nem kerül napirendre a metróbuszok és a BKK hálózatfejlesztési terve a Fővárosi Önkormányzat szakbizottságában, így hétfőn mégsem kapunk válaszokat a kérdéseinkre” – közölte Déri a Facebook-oldalán.
NE HAGYD KI
Az Index által megszerzett információk szerint a fejlesztések finanszírozása a közösségi közlekedés díjainak emelésével valósulna meg. A metróbuszrendszer célja egyébként a külső kerületek és a metróállomások közötti gyorsabb, átszállás nélküli összeköttetés biztosítása lenne, elsősorban az autóforgalom csökkentése érdekében.