Jelentős sikereket ért el az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) két meghatározó globális egyetemi rangsorban.
Manapság már egyre kevesebbet írunk kézzel, viszont annál többet pötyögünk az okoseszközeinken. Egy új kutatás szerint azonban előbbi a kreativitás és a gondolkodás fejlesztésében is segíthet.
Szülők egy csoportja állt elő az ötlettel.
Egy tapasztalt tanár szerint az idei magyar nyelv- és irodalomérettségi új formátuma nem támogatja kellőképpen a diákok olvasóvá nevelését.
Rövid idő alatt jelentősen megnőtt az autizmus spektrumzavarral nyilvántartásba vett gyerekek száma, ám a szakemberek szerint ez még mindig csak az érintettek fele. A nyilvántartásba be nem kerülők egész életükben nehézségekkel küzdhetnek.
Sokan választják, pedig csak a legmagasabb pontszámokkal lehet bekerülni a népszerű egyetemre.
A többi európai országgal összehasonlítva kimagaslóan sok német fiatalnak nincs érettségije és szakmai képesítése.
Hajnal Gabriella a pedagógusok túlterheltségéről is beszélt.
Tízből hat tanuló inkább a technikumot választja a gimnázium helyett.
Elmondása szerint erre azért is van szükség, mert a megújult szakképzési rendszerben új feladatok hárulnak rájuk a régiek mellett, és meg kell tanulniuk lépést tartani az új technológiákkal.
A magyar költségvetésből finanszírozzák az emelést.