Egyre nagyobb teret hódít hazánkban ez az ünnep, amelyre a magyar boltok is lázasan készülnek tematikus termékekkel.
A gyengébb októberi és novemberi hónap után úgy tűnik, az év végére készültek a vásárlók.
Nobilis Márton szerint nem zárult, hanem nőtt az olló a kiskereskedelmi árak és az ipari termelői árak (vagyis átadási árak) között. Úgy látja, növekedett az importtermékek aránya a boltokban, a téren szerinte a kiskereskedelemnek önmérsékletet kellene tanúsítania.
Eladókra, szakeladókra, pénztárosokra és árufeltöltőkre is szükség van.
Egy pszichológus szerint ez ösztönös cselekedet, a célja pedig a biztonságérzet fokozása.
Egyes információk szerint ebben a kérdésben egységes a kormánytagok véleménye, bár a részleteket illetően ez már annyira nem mondható el.
A termékek új dizájnnal készülő, egységes arculatú csomagolást kapnak, ám a receptúra és a beltartalom nem fog változni.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
A legfrissebb adatok alapján a magyarok kevesebbet vásárolnak a boltokban, mint egy évvel ezelőtt, ami nem is meglepő az elszálló élelmiszer- és energiaárak miatt.
Habár a hazai kiskereskedelmi forgalom volumene még júliusban is relatíve magas volt, az adatokból is látszik, hogy egyre kevesebbet költünk.
A németek egy felmérés szerint a háború miatt máris elkezdtek takarékoskodni a kiskereskedelemben.