A magyar kormány kíváncsi volt arra, hogy az emberek miképpen vélekednek a bolti árakról az árréscsökkentés bevezetése óta.
A Munch egy több mint kiváló kezdeményezés, telefonos applikáció, aminek a segítségével sok rászorulót támogathatunk élelmiszerekkel.
Miközben egyes termékek ára növekedett, addig például a háztartási energia olcsóbb lett.
Egyszerű módja is van a spórolásnak, ráadásul közben mégsem kell hiányt szenvedünk bármiben is.
Továbbra is fontos a magyar termékek eladása a hazai üzletláncok kínálatában, olcsó import ide vagy oda.
De a saját márkás termékek is kelendőbbek, emellett az is kiderült, hogy az átlagos vásárlói kosár értéke jelenleg 25 ezer forint a Kiflinél.
A tojás 78%-kal kerül többe, mint egy éve, s a zöldségfélék közül a hagyma ára majdnem 50%-kal, a burgonyáé 49%-kal ment feljebb.
Ez több dolognak köszönhető, például annak, hogy a decemberi kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest 10%-kal alacsonyabb volt, a csökkenő kereslet márpedig árvisszafogó hatású.
Döbbenetes számok érkeztek, amelyek által kiderült, hogy a vásárlásokat főleg az árstoppal kapcsolatos hírek és várakozások mozgatták.
A zsűri egyik tagja szerint öröm volt látni, hogy kevesen választották a cukros üdítőket vagy a nagy mennyiségű édességeket, s inkább a zöldségeket és gyümölcsöket pakolták be a képzeletbeli kosárba.
A félbarna kenyér ára egy hét alatt 0,13%-kal, a 1,5 százalékos tej ára 0,82%-kal csökkent, a trappista sajt esetében pedig stagnálás volt megfigyelhető.