A hazai tejpiac újabb áremelkedést tapasztal, miközben a trappista sajt ára is növekszik.
Emiatt sok vásárló már nem a korábban megszokott minőséghez és márkához ragaszkodik, hanem az olcsóbb, sajátmárkás termékeket választják, és jobban keresik az akciókat.
A szülők mintegy fele nem szokott zsebpénzt adni a gyermekének, egyharmaduk pedig ezer forint alatti összeget biztosít számukra, amíg az iskolában vannak.
Az elmúlt egy évben szemmel láthatóan romlott a magyar vásárlók helyzete a németekéhez képest, amely a bevásárlások végösszege, illetve az átlagbérek változása alapján derült ki.
Az adatok szerint idén januárban közel 24 ezren fordultak egy jótékonysági szervezethez, hogy segítséget kérjenek, ám a számuk decemberre a 212 ezret is meghaladhatja majd.
A kérelmezés menetéről és a felhasználási lehetőségekről a kerület fog pontos tájékoztatást adni a rendelet elfogadása után.
Ez a megmozdulás is annak a jele, hogy rövidesen beköszönt az „elégedetlenség tele”.
A lépésre azután került sor, hogy az elszálló infláció miatt a spanyol kormány árcsökkentő intézkedésekre kérte a kiskereskedőket.