Erősen lobbiztak a gyártók, puhulhat az Európai Unió környezetvédelmi szigora.
Nemcsak az autógyártást hátráltató chiphiány miatt emelkedő árakat, hanem az összes fenntartási kiadást számba kell venniük a vásárlásnál.
A Tesla kétségkívül csúcstartó, de bizonyos szempontok miatt a Volkswagen mégis népszerűbb Európában.
Mindenütt érzékelhető a globális chiphiány hatása, amely már számos nagy gyártót arra kényszerített, hogy csökkentse a termelési céljait.
A chipek hiánya mellett most már a magnéziumhiány veszélye is fennáll.
Augusztusban a termelés volumene zuhanásnak indult, mintegy 2,7 százalékkal csökkent az ipari teljesítmény ebben a hónapban.
A legfrissebb adatokból kiderül, hogy az új és használt autók mellett a roncsautók ára is csillagászati magasságokba emelkedett.
A kínai akkumulátorgyártási óriási, a CATL egy nátrium-ionos akkumulátor fejlesztésébe kezdett, hogy enyhítse a lítiumkészletekre helyezedő nyomást, amely 2022-re már hiányokat is okozhat.
A fogyasztói árak egyre csak emelkednek, miközben a félvezetők hiánya lassítja a gyártást a Samsungtól egészen a Fordig.