Egy figyelmes X-felhasználó fedezte fel az újdonságot az alkalmazásban.
Az egyik legújabb próbálkozás kifejezetten a szülőket célozza meg, méghozzá olyan tartalommal, aminek nagyon egyszerű bedőlni.
Három hónap alatt csaknem 9 milliárd forint kárt okoztak a bankkártyás és bankszámlás csalók, ezt pedig túlnyomórészt az ügyfelekre terhelték a pénzintézetek.
Újfajta adathalász levéllel próbálják csőbe húzni a potenciális áldozatokat: a csatolmányban kártékony fájl található, amelyre nem szabad rákattintani sem.
Kiberbűnözők hamis online kampányt indítottak, melyben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nevében ingyenes havi bérletet ígérnek.
Több dolog is van, ami arra utal, hogy a „mézédes magyar epret” kínáló árusok között egyesek ellenőrizetlen forrásból származó, jellemzően spanyol vagy görög szamócát próbálnak rásózni az emberre.
Kiemelték: az ügyintézéseket és fizetéseket mindig a Telekom applikációban vagy a hivatalos weboldalakon végezzék el az ügyfelek.
Kiemelték: a Nemzeti Kibervédelmi Intézet nem keres fel magánszemélyeket telefonon, és nem kéri el személyes adataikat.
Az utóbbi hónapokban nagyon elszaporodtak az ilyen küldemények.
Valóban olyan a felület, mintha a bankhoz tartozna, ám nem szabad bedőlni a csalóknak, legyünk óvatosak.
Ha úgy érezzük, hogy üldöz minket a balszerencse, semmiképp sem szabad csüggedni: mindig tehetünk azért, hogy a helyzetünk jobbra forduljon.