Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Telefonos csalókat vesz palira az AI-nagyi

Okos megoldással járnak túl a bűnözők eszén, akik nem is sejtik, hogy nem valódi emberrel beszélgetnek.

...svg content...Fotó: unsplash | illusztráció
Smart

Takács Petra

Szerkesztő

Az O2 brit távközlési vállalat új módszert fejlesztett ki a telefonos csalások elleni küzdelemben, melyet egy mesterséges intelligencia, „Daisy” testesít meg. Az AI „nagymama” feladata, hogy fogadja a csalók hívásait és lekösse őket, ezáltal védve a valódi ügyfeleket.

A fejlesztők szerint Daisy képes akár 40 percig is fenntartani a beszélgetést, így akadályozva, hogy addig is másokat hívogassanak. Működésének kulcsa, hogy emberi hangzású, természetes párbeszédeket folytat a csalókkal, mintha csak valódi személy lenne – írja a Cybernews. Soron kívül A kormány szerint már csak idő kérdése, mikor ér véget a háború

Az AI „nagyi” mögött összetett nyelvi modellek állnak, amelyek célzott szövegeket generálnak. Ezeket egy mesterséges hanggeneráló program alakítja válaszokká, így a csalók úgy érzik, egy valós emberrel beszélgetnek.

Daisy különleges kiképzésben részesült: Jim Browning, egy jól ismert „scambaiter” trenírozta, hogy felismerje és lelassítsa a csalókat. Az AI nagyi hosszas történeteket mesél családi életéről, kötési szenvedélyéről, és időnként kitalált banki adatokat is megoszt.

Az O2 által közölt statisztikák szerint a brit lakosság 69%-át próbálták már telefonon megtéveszteni. A cég reméli, hogy Daisy bevezetésével jelentősen csökkentheti a csalások okozta károkat.

Nem fogadható el egy esetleges ritkítás a HÉV-eknél

Komoly témát szolgáltat jelenleg a HÉV helyzete, ami kapcsán a BKK is reagált.