Teherautókból is hiány van, óriási a kereslet
A Covid-válságot túlélte a szegmens, azonban a gyors növekedés sem volt éppen ideális.
Főképp azért nem, mert egyszerűen képtelenek annyi teherautót gyártani, amennyit a piac felvásárolna. Gyakorlatilag az idei kvótát már legyártották, legalábbis a Daimler, a Traton, a Volco és a PACCAR jelentései szerint.
A Berylls strategy Advisors által közzétett eredmények alapján kijelenthető, hogy a Covid-válság keresletcsökkenése gyorsan visszapattant, és bár a 2022-es első negyedév 11%-os visszaesést mutat a rekordokat döntögető 2021 után, ennek is megvan a maga oka.
Amit jelenleg az egyre bizonytalanabb ellátási láncok, az alkatrészhiány, valamint a megugró infláció okoz. Utóbbi miatt természetesen a gyártók kiadásai is növekednek, azonban az áremelésekkel úgy tűnik sikerült (túl)kompenzálni a nehézségeket.
A 25%-os bevételnövekedés ugyanis komoly nyereséget is hozott, 2021-hez képest csaknem 8,6%-kal volt magasabb, a 2022-es termelést pedig már mostanra értékesítették – számolt be róla a trans.info.