A Belügyminisztérium bejelentése szerint a papíralapú társadalombiztosítási kiskönyvet teljes körű elektronikus rendszer váltja fel.
A magyar közigazgatás digitális átállásának újabb lépéseként a társadalombiztosítási kiskönyv papíralapú változata véglegesen a múlté lesz, miután az államigazgatás elektronikus nyilvántartási rendszerei már minden szükséges információt tartalmaznak a munkavállalók biztosítási jogviszonyáról és egészségbiztosítási ellátásairól.
A munkáltatók számára eddig kötelező adminisztrációs teher megszűnésével jelentősen egyszerűsödik a vállalkozások működése, mivel a foglalkoztatói adatszolgáltatás automatikusan biztosítja a naprakész információkat az elektronikus rendszerben.
Az új megoldás nem csupán az adattárolás módját korszerűsíti, hanem a korábbinál pontosabb nyilvántartást is lehetővé tesz, megszüntetve azt a hiányosságot, hogy bizonyos jogviszonyok, mint az egyéni és társas vállalkozói státuszok, esetenként kimaradtak a papíralapú dokumentációból.
A Belügyminisztérium közleménye szerint a fejlesztés szervesen illeszkedik a kormányzat bürokráciacsökkentési programjába, amelynek központi eleme az államigazgatási adatbázisokban már szereplő információk újbóli bekérésének megszüntetése.
NE HAGYD KI
A digitális átállással az ügyintézés jelentősen felgyorsul, miközben az adatok naprakészsége és pontossága is nagyságrendekkel javul a korábbi papíralapú rendszerhez képest, számolt be róla az MTI.
Liner/MTI