Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kiderült, hány taxis bukott le a Szigeten – meghökkentő csalások is voltak

Kiderült, hány taxis bukott le a Szigeten – meghökkentő csalások is voltak

Kiderült, hány taxis bukott le a Szigeten – meghökkentő csalások is voltak
Unsplash

A 2025-ös Sziget Fesztivál nyolc napja alatt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ellenőrei tíz fővel, két műszakban közel 400 alkalommal ellenőrizték a rendezvény környékén közlekedő taxikat.

A BKK pénteki közleménye szerint ezek közül 164 esetben hivatalos jegyzőkönyv készült, és 89 alkalommal tapasztaltak valamilyen szabálytalanságot – írja az MTI. A hatóságok kiemelték, hogy hat járműről elvették a rendszámot, mert azokkal a sofőrök engedély nélkül végeztek személyszállítást.

A cikk a videó után folytatódik

Gyakran előfordult az is, hogy a taxisok nem a megadott úti célra vitték utasaikat; ilyen esetekben a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) munkatársai a járműveket kivonták a forgalomból, majd az ellenőrzési pontra kísérték őket.

Az ellenőrzések során általános problémaként jelentkezett, hogy a járművezetők nem adtak pénzügyi bizonylatot, valamint hiányoztak a kötelező arculati elemek a járművekről, így például az utastájékoztatók, a műszerfali tarifatábla, vagy a taxiállomás-használati hozzájárulás matricája. Szintén előfordult, hogy egy taxis több mint másfél éve lejárt személytaxi-vezetői igazolvánnyal szállított utast – tették hozzá a közleményben.

A jogszerűen engedéllyel rendelkező taxisok körében sem volt minden rendben: több esetben a sofőrök a jogszabályban meghatározott hatósági árnál jóval magasabb viteldíjat számítottak fel. A BKK kiemelte, hogy gyakori volt, hogy a taxisok előre meghatározott áron, a taxaméter használata nélkül teljesítettek fuvarokat.

Különösen kirívó eset volt, amikor egy taxis a Nyugati pályaudvartól a fesztivál helyszínére 60 000 forintért szállította az utasokat, ami több mint tizenkétszerese a szabályos viteldíjnak; a sofőrt a BRFK csalás gyanújával előállította.

A közlemény szerint a BKK többször is azonosított engedély nélküli szolgáltatókat, akik különféle mobilalkalmazásokon keresztül, hétköznapi civil járművekkel végeztek személyszállítást. Ezekben az esetekben a BRFK közúti bírságot szabott ki, míg a Közlekedési Hatóság a jármű forgalmi engedélyét és rendszámát bevonta, és eljárást indított a járművezetővel és az üzembentartóval szemben.

Liner/MTI