A taxisok áremelési javaslattal álltak elő az árstop eltörlése után
Elmondásuk szerint legalább 15 százalékkal növekedett egy taxis kilométerköltsége, miután eltörölték az ársapkát.
A taxisok szinte azonnal jelezték, hogy emelni kellene a tarifát, miután eltörölték az üzemanyagokra vonatkozó árstopokat, a Nemzeti Szakszervezet (NSZ) elnöke a Népszavának el is mondta, hogy miért gondolják így.
Legalább 15 százalékkal növekedett egy taxis kilométerköltsége az ársapka eltörlése után – válaszolta a lap érdeklődésére Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, bár azt nem árulta el, hogy ebből mekkora részt hárítanak át az utasokra.
Hozzátette, hogy ma délelőtt már kiforrott elképzelésekkel jelennének meg a budapesti Városházán, miután a tarifa meghatározása a fővárosban önkormányzati hatáskör.
A taxisok szerint a kínálati oldal már nem bírja el a költségeket
Több taxi szervezet is összegyűlt, többek között a Nemzeti Szakszervezet (NSZ) Taxis Tagozata is, hogy Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes elé álljanak a javaslataikkal. Bajzik Tamás elmondta, hogy a tarifa javaslatoknál közgazdasági törvényszerűségeket vesznek figyelembe, amelyek a piaci kereslet és kínálat elvén nyugszanak.
Kiemelte, hogy nekik nem a hatósági árak rendszerével van problémájuk, azt fenn akarják tartani, azonban az emelésből hiányolják az „automatizmus”. Bajzik hozzátette, hogy „a kínálati oldal már nem bírja el a költségeket“, ezért mindenképpen emelést szorgalmaznak. A mértékét azonban ők sem árulták el – írja a lap.
A Nemzeti Szakszervezet a napokban már előállt a követeléseivel, amely adócsökkentést, a kiadható taxi-engedélyek maximalizálását, valamint a taxis vállalkozások számának korlátozását is tartalmazza.
Az OTSZ ezzel szemben nem adócsökkentést kér, hanem egy „viszonylag új” adózási formát, amelyet közösen dolgoznának ki a fővárosi iparkamarával. Kérik, hogy a „nagyobb mértékben üzemanyagot” használó szakmák alanyi adómentességi határát évi 12-ről 18 millió forintra emeljék.