Nem aggódnak a nyugdíj miatt a mai fiatalok – vajon mi áll ennek hátterében?
Egy tanulmány szerint a Z generáció bizonyult a legbizakodóbbnak abban, hogy képes lesz nyugdíjba vonulni, s ennek kapcsán különösen a nők optimisták.
A Northwestern Mutual által készített 2023 Planning and Progress Study szerint a Z generáció (az 1997-ben vagy később született emberek) válaszadóinak csaknem kétharmada, 65%-a biztos abban, hogy anyagilag felkészült lesz a nyugdíjba vonulásra. Ez a legmagasabb arány az összes generáció közül, szemben az ezredfordulósok 54%-ával, az X generáció 45%-ával és a baby boomerek 52%-ával – írja a Portfolio a CNBC cikke alapján.
A Z generációs nők különösen magabiztosak a többi generáció nőtagjaihoz képest. Ebben a korcsoportban 10-ből közel 6 nő, azaz 59% véli úgy, hogy anyagilag felkészült lesz a nyugdíjas évekre, szemben az ezredfordulósok 43%-ával, az X generáció 38%-ával és a baby boomerek 48%-ával – emelik ki.
Megjegyzik, a tanulmányt az amerikai felnőttek körében február 17. és március 2. között végeztek el, és 2740 válaszon alapul. Veronica Fuentes, a Northwestern Mutual ügyvezető igazgatója pedig arról nyilatkozott, a Z generáció nyugdíjba vonulási bizalma mögött a tervezéshez való pozitív hozzáállás áll.
„Bármit elmondanak, ami a fejükben van, és bármilyen kérdést feltesznek…Egyszerűen nyitottak arra, hogy a helyes irányba tereljék őket, és nem félnek segítséget kérni” – fogalmazott. Egyúttal azt gondolja, a Z generációs befektetők nyitottak a szakértők tanácsainak elfogadására, és hajlandóságot mutatnak arra, hogy változtassanak a pénzügyi tervükön. Emellett hajlamosabbak arra is, hogy az interneten vagy a közösségi médiában látott pénzügyi információknak utánajárjanak.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy a Z generációsok kevesebb mint fele érzi azt, hogy boldogul az életében, sőt, a mentális egészségük kapcsán sem vélekednek túl pozitívan: mindössze 15% nevezte azt kiválónak. Egy korábbi kutatás pedig arra a megállapításra jutott, hogy a Z generáció tagjai a legfukarabbak a borravalóval, míg a boomerek 83%-a mindig szán erre pénzt, ha pl. elmegy vendéglőbe, fodrászhoz, taxit vesz igénybe.