Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Összeomlott egy ezeréves híd a Spanyolországot sújtó viharok következtében

A spanyolországi Talavera de la Reina városában a Tajo folyó áradása következtében két szakaszon is beszakadt a település jelképének számító műemlék híd.

Összeomlott egy ezeréves híd a Spanyolországot sújtó viharok következtébenFotó: Unsplash/Alex
Európa

Szabó Kata

Szerkesztő

Az áradó Tajo folyó ereje végzetesnek bizonyult a Toledo tartományban található Talavera de la Reina egyik legrégebbi építménye számára, miután a XIII. században épült műemlék híd szerkezete a március 24-i hajnali órákban két ponton is beszakadt. A katasztrófa mély megrendülést váltott ki a helyiek körében, akik kora reggel óta folyamatosan érkeztek a helyszínre, hogy saját szemükkel győződjenek meg a közösségi médiában terjedő videók valódiságáról.

A városvezetés azonnali intézkedéseket foganatosított a további károk megelőzése érdekében. José Julián Gregorio polgármester, aki a történteket súlyos csapásként értékelte, már a reggeli órákban bejelentette a műszaki szakértők helyszínre érkezését. „Minden erőnkkel azon leszünk, hogy helyreállítsuk a római hidat”, nyilatkozta az EFE hírügynökségnek, majd hozzátette, hogy mind a tartományi tanács, mind a regionális és állami szervek segítségét kérni fogják a rekonstrukcióhoz.

A városi rendőrség a szakértői vizsgálatok idejére lezárta a környéket, miközben a Tajo folyó másodpercenként 1000 köbméteres vízhozammal haladt át a településen. A kritikus helyzet miatt több lakóövezet kiürítésére is sort kellett keríteni, ami tovább fokozta a lakosság aggodalmát.

A Santa Catalina néven is ismert, 61 méter hosszú és 4 méter magas műemlék első írásos említése 1227-ből származik. A III. Ferdinánd király uralkodása alatt épült szerkezet eredetileg 22 boltívet foglalt magában, amelyek az évszázadok során végrehajtott felújítások következtében változatos építészeti stílusjegyeket hordoztak.

https://twitter.com/IvanSanLop98/status/1903716979246084249

Az építmény fennállása során számos alkalommal szorult felújításra. A XV. század első felében végrehajtott jelentős rekonstrukciót követően a XIX. században négy alkalommal is javításokat végeztek rajta. A XVII. századtól kezdődően már csempetéglákat is alkalmaztak a helyreállítási munkálatok során, míg a XX. század első felében üvegtéglákkal és cementhabarccsal erősítették meg a szerkezetet.

A műemlék utolsó jelentős átalakítására 2000 elején került sor, amikor a Tajo folyó vízgazdálkodási projektjének keretében kerékpáros és gyalogos közlekedésre alkalmassá tették a hidat.