Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Manapság jóval tájékozottabbak a magyar internetes vásárlók, ám az elvárások is növekedtek

Habár manapság már jóval tudatosabbak az internetes vásárlók Magyarországon, egyre komolyabb elvárásokat támasztanak a webáruházak felé.

...svg content...Fotó: Twenty20
Belföld
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából derült ki, hogy a vásárlók manapság jóval tudatosabbak, és sokkal jobban tájékozódnak a webáruházak oldalain, könnyebben győződnek meg egy weboldal mögött álló cég valódiságáról, s egyre jobban kirajzolódik az is, hogy a vásárlók számára az az egyik legfontosabb szempont, hogy mihamarabb megkapják megrendelt termékeiket.

„A vevők egyre tudatosabban választanak webáruházat, már nem az ár az elsődleges befolyásoló tényező. Megnézik más vevők véleményét, az áruház értékelésit. Egy-két negatív komment még nem befolyásolja őket, de a megkérdezettek közel fele nem vásárol olyan áruházban, amelyről több negatív véleményt is talál, hiába olcsóbb az ár” Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

– hangsúlyozta Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke.

Zabari szerint a vásárlók egyre érzékenyebbek a szállítás és az átvétel módjára, s szemmel láthatóan azt tartják a legfontosabbnak, hogy mielőbb hozzájussanak megrendelt termékeikhez. Évekkel ezelőtt teljesen normális volt az 5 napos szállítási idő, ám ez mostanra rövidült, a vásárlók pedig el is várják, hogy a lehető leggyorsabban kézhez kapják a csomagot.

A megkérdezettek közel háromnegyede kizárólag akkor dönt a vásárlás mellett, ha az adott termék készleten van, és akár aznap át tudja venni személyesen, vagy nagyon rövid szállítási idővel juthat hozzá az áhított termékhez. A vásárlók majdnem 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vegyesen választ az átvételi módok közül, beleértve a házhoz szállítást, a személyes átvételt, és a csomagpontos kézbesítést.

„A megnövekedett igény a gyors kézbesítésre hatalmas feladat elé állította és állítja most is a webkereskedőket. A vevő nagyon hamar elpártol egy adott webshoptól, ha csalódik, hiszen könnyen talál helyette másikat.”

Amellett, hogy a vásárlók már jóval tudatosabban böngészik a webshopok kínálatait, komoly elvárásokat is támasztanak feléjük a szállítás kapcsán: a futárszolgálatok közül a nagyobb vállalatokat ismerik a legtöbben, ezért inkább azokat is pártolják, de a legkruciálisabb kérdés a szállítási költség.

A vevők ugyanis az esetek többségében az ingyenes szállítást keresik, mely természetesen a vállalkozásoknak pénzbe kerül, így mára megszokottá vált, hogy a csomagpontos kézbesítésnél 10 ezer, házhoz szállításnál 20 ezer forintos határ.

A megkérdezettek mintegy 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 10 ezer forintos vásárlás esetén már elvárja az ingyenes szállítást, míg a házhozszállítás esetében 20 ezer forint felett már ingyenes szállítást szeretnének. Meglepő lehet, de 12 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy kizárólag abban az esetben rendel, ha bármilyen összegnél ingyenes a szállítás – írja a Napi.