Clouds
21 Budapest
Dollár
359,31 Ft
Euró
390,66 Ft
Font
445,53 Ft
Bitcoin
23,018 $

Elhárult az akadály a Szuezi-csatornán, zavartalan a forgalom

Légi felvétel a panamai zászló alatt közlekedõ, japán tulajdonban lévõ Ever Given nevû konténerhajóról Rotterdam kikötõjében 2021. július 29-én. A 400 méter hosszú teherhajó március 23-án az erõs szél hatására állt keresztbe Szuezi-csatorna egy szûk szakaszán, és hat napig blokkolta a hajóforgalmat. MTI/EPA/ANP/Bram van de Biezen
Közel-Kelet
not image

Nagy Noel

Szerkesztő

Komoly aggodalom alakult ki a Szuezi-csatorna körül a hétfő reggeli órákban, miután az MV Glory kereskedelmi hajó zátonyra futott az egyiptomi Qantara városa közelében.

A csatorna zavartalan működéséért felelős hatóságok azonban néhány órával később megerősítették, hogy sikerült visszaterelni a hajót a vízre, így elhárult az akadályt képező probléma – írja az Al Jazeera.

Soron kívül Évente 200 milliárdba kerül az elhízás a magyar egészségügy számára

A norvég hajózási hatóságok is megerősítették a tényt, miközben a szuezi hatóságok vezetője, Oszama Rabie az Al Arabiya hírügynökségnek elmondta, hogy a hajótörés szerencsére nem zavarta meg számottevően a forgalmat.

A hatóságok annyit közöltek, hogy egyes kereskedelmi hajók esetében kisebb csúszások várhatók, de nagy probléma nem lesz a közlekedésben. A Szuezi-csatorna a világ legfontosabb kereskedelmi útvonala, így rendkívül fontos a zavartalan közlekedés.

Nem tudták pontosan megmondani a hatóságok, hogy a hajó miért futott zátonyra, azt viszont az Al Jazeera jelezte, hogy Egyiptom több részén, különösen az északi területeken zord időjárás volt a vasárnapi nap folyamán, amely szerepet játszhatott.

Az MV Glory nem az első hajó, amely zátonyra fut a létfontosságú kereskedelmi útvonalon: 2021 márciusában a panamai zászló alatt közlekedő Ever Given szenvedett problémákat, a hatalmas kereskedelmi hajó hat napra blokkolta a teljes útvonalat.

Az Ever Given kiszabadítása hatalmas erőfeszítéseket vett igénybe, a „közlekedési dugó”, amit okozott, az pedig napi 9 milliárd dollár értékű ellátmányt tartott fenn, ami az akkor még járvány sújtotta gazdaságnak újabb pofont adott.

Az isztambuli Közös Koordinációs Központ (JCC) adatbázisa szerint az MV Glory tekintélyes mennyiségű, 65 ezer tonnányi kukoricát szállított a jelenleg háború sújtotta Ukrajnából, célállomása pedig Kína lenne.