Színváltós koncepcióautót villantott a BMW Las Vegasban
A végletekig letisztult BMW i Vision DEE a márka jövőjének technológiai újításait vonultatja fel.
A futurisztikus, középkategóriás BMW i Vision DEE („Digital Emotional Experience”) a digitális élmény fokozására helyezi a hangsúlyt, célja pedig, hogy a lehető legteljesebb módon integrálja a felhasználók virtuális világát a márka új modelljeibe.
Ennek legfontosabb eleme az az újgenerációs head-up kijelző, amely 2025-ben, a Neue Klasse szériában debütál, és amely a szélvédő teljes felületére kiterjed, lehetővé téve, hogy az információk az elképzelhető legnagyobb területen jelenjenek meg.
A technológia ugyanakkor nem tolakodó, a vezető maga döntheti el, hogy aktiválja-e, illetve milyen tartalmakat kíván megjeleníteni rajta. A koncepciónak nem ez az egyetlen különlegessége, hiszen a szakemberek a „színváltó karosszériát” is továbbfejlesztették, ami így már 32 árnyalatot képes megjeleníteni.
BMW's latest prototype: a car with zero buttons that can change color in seconds
— Bloomberg (@business) January 5, 2023
CEO Oliver Zipse spoke to us at CES (via @BloombergTV) https://t.co/taO0ZRl1mS pic.twitter.com/tJdCo6G96c
„Az autógyártók számára – és így a BMW számára is – ez maga a jövő: a virtuális világ és a valódi vezetési élmény fúziója” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „A BMW i Vision DEE tanulmányautó ugyanakkor egy újabb lépés a Neue Klasse modellgeneráció felé is” – áll a márka sajtóközleményében.
„Ezzel a koncepcióval messzire tekintünk a jövőbe és a digitalizáció azon abszolút jelentőségét nyomatékosítjuk, amely mentén megálmodjuk következő termékgenerációinkat” – tette hozzá Zipse.