Jó híreket kaptak szilveszter előtt a budapestiek
A kormány elfogadta a főváros agglomerációs vasúti stratégiáját, ami kijelöli Budapest és a fővárosi agglomeráció vasút- és HÉV-fejlesztésének céljait.
A Magyar Közlönyben megjelent rendeletben helyet kaptak az egységes elővárosi vasúthálózat fejlesztésének egymásra épülő lépéseit, az egyes vonalak kapacitásának bővítéséhez és a kínált szolgáltatás fejlesztéséhez szükséges intézkedéseket, amelyek révén a Budapestet és vonzáskörzetét érintő vasúti és HÉV-közlekedést igénybe vevők száma összességében megduplázható.
A határozat melléklete 48 projektet sorol fel, ezek többsége 2030-ig valósul meg. Így például 3. és 4. vágány épül Kelenföld és Törökbálint között. Kiépül a központi forgalomirányítás és központi utastájékoztatás a 70-es (váci) és a 100a (Monor–Cegléd–Szolnok) vonalakon.
Ezenfelül fejlesztik a Rákospalota-Újpest – Vácrátót –Vác vasútvonalat is. Itt a vasúti pálya felújítása mellett szakaszos kétvágányúsítás lesz, továbbá megújulnak az állomások is. Szerepel a listán a Nyugati pályaudvar és belső körvasút rövid távú fejlesztése (a hosszú távú fejlesztés a vasúti alagút megépítését jelenti). Szintén két vágányú lesz a Soroksár – Kunszentmiklós-Tass vonal, amely a Budapest–Belgrád projekt keretében valósul meg.
További vágány épül a Budapest-Nyugati – Dunakeszi Gyártelep szakaszon. Rákosrendezőt a távlati funkciójának megfelelően építik át.
Külön döntés alapján 2030-ig vagy 2040-ig épül meg a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kötöttpályás kapcsolata. Új nyomvonalon kétvágányú, villamosított vasúti pálya épül Kőbánya-Kispest és Monor állomások között, ez érinti a repülőteret.