Nagyot ugrott a SZÉP-kártya népszerűsége
Megjelent az első digitális változat is.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztatása szerint erős forgalmat generált márciusban a SZÉP-kártya, amely továbbra is a turizmus motorja: egy év alatt 2,6 millióról 2,8 millióra nőtt a kártyabirtokosok száma, a feltöltések összege 23%-kal, a költéseké 10%-kal emelkedett. De a közleményből arra is fény derült:
Egy év alatt 12 ezerrel nőtt a SZÉP Kártyát elfogadó szálláshelyek, vendéglátóhelyek és turisztikai attrakciók száma, ugyanis 2023 márciusában 132 ezer helyen lehetett használni a fizetőeszközt, 2024 márciusára viszont 144 ezerre emelkedett ez a szám – részletezték. A feltöltések összege pedig 22,6%-kal növekedett az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Így idén márciusban 58,7 milliárd forintot osztottak ki a munkáltatók. Mint írják, a költések tekintetében is emelkedés mutatkozott meg, ami a turisztikai kereslet élénkülését jelzi: márciusban az előző évhez képest 10%-kal, 35 milliárd forintra nőtt a SZÉP-kártyákról felhasznált összeg. Az év első három hónapjában a feltöltések összértéke meghaladta a 109,4 milliárd forintot.
Ez az előző év azonos időszakát 22%-kal, a 2019-es évet pedig 107%-kal múlta felül. A költések összege az első negyedévben meghaladta a 86 milliárd forintot. Egyúttal az NGM közleményében hozzáteszik azt is, a SZÉP-kártya használati, valamint az eddig megismert turisztikai adatok alapján megállapítható, hogy a turisztikai fogyasztás jelentősen növekszik – írja az Infostart.
A Portfolio a K&H Bank közlésére hivatkozva megjegyzi: az eddig csak mágnescsíkkal lehúzható SZÉP-kártya mellett létrejött a digitális változat is, ami érintésmentes terminálnál és okoseszközös fizetéssel használható. Kiemelik, a bankkártyához hasonló kinézetű, ám attól lényegesen eltérő háttérrendszerrel működő elektronikus plasztikkártya, ún. PVL, után – a bankkártyává válást egyből átugorva – szintet lépett a fizetési megoldás.