Székesfehérvári telephelyen rohadnak a MÁV legkorszerűbb dízeljárművei
Javításra várakoznak az üzemképtelen, korszerűnek számító szerelvények, amelyeket azért nem állítottak még forgalomba, mert a MÁV anyagi forrás hiányában nem tud pótalkatrészt beszerezni.
Miközben vonatok maradnak ki, és vonalakat zárnak be a dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz korszerűnek számító dízelmotorvonat rohad Székesfehérváron – hívja fel a figyelmet a Totalcar. Mint írják, a MÁV dízelmotorvonat-állományának legkorszerűbb tagjai a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok.
Azok rendelkezésre állása kritikán aluli, de a dízeljármű-állomány legtöbb darabja továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik közül kerül ki. A cikkben elmagyarázzák: amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor Székesfehérvárra kerül. Ezek a járművek hivatalosan javításra várnak, de valójában a többi, még működőképes jármű életben tartására szolgálnak.
Egyes kocsikból a vezérlőpult, máshonnan a teljes forgóváz hiányzik, javításuk pedig azért nem valósul meg, mert az üzembentartó MÁV-nak nincs elég pénze rá, hogy pótalkatrészt szerezzen be a gyártó Siemenstől. Az elhagyott vonatokról egy videót is közzétettek, ami ezen a linken keresztül érhető el, ha valaki szeretné megtekinteni.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy német dízelmozdonyokat bérel egy svéd lízingcégtől a MÁV-Volán-csoport. Az első német Henschel dízelmozdony még ebben a hónapban megérkezik, és az év végéig további 14 vontatójármű állhat forgalomba. Mindez a MÁV Zrt. korábbi tájékoztatásból derült ki, amelyben egyéb részleteket is elárultak.