Már épülőben van Szegeden a kínai elektromos autókat gyártó BYD gyára
A hivatalos tájékoztatás szerint megérkezett a szegedi BYD-gyár első építőanyag-szállítmánya a PSP terminálra.
Egyre több gigagyártó képviselteti magát Magyarországon, ami remek üzleti lehetőséget jelent az ország számára. Ázsia hatalmas piac, és már a BYD is úgy döntött, magyar földön húzza fel az európai gyárát, ami igen méretes lesz.
Szegedre esett a választás, ott alakítják ki a gyárat, mely rengeteg ember számára nyújt majd biztos és stabil megélhetését. A háttérben javában zajlanak a logisztikai munkálatok, hogy minél hamarabb elkészüljön a gyár.
Megérkezett Kínából az elektromos autókat gyártó BYD szegedi üzemének első építőanyag-szállítmánya a szeged-kiskundorozsmai PSP terminálra – tájékoztatta a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerdán az MTI-t.
Nagy gyár, nagy lehetőségek
A közlemény szerint az épülő BYD-gyár acél csarnokelemeivel érkezett meg az első vasúti szállítmány, a kötegelt egységrakományokat és konténereket – a lakott területeket elkerülve – közvetlenül a gyár területére szállítják a beruházást végző kínai építőipari vállalkozónak. Az építési anyagokat Kínából hajón szállítják európai kikötőkbe, majd onnan vasúton érkezik Szegedre. Az első vonat a cégcsoport vasútvállalatával, a PSP Cargo Group Romaniával futott be a terminálra.
Csatlakozz a Liner.hu szerkesztői csapatához!
A BYD kérésének és a dekarbonizációs elvárásoknak megfelelően ez környezetbarátabb megoldás, mint az eredetileg tervezett útvonal, miszerint a vonatok Budapestre érkeznek és onnan közúton szállítják tovább a szegedi építkezésre.
Az első szállítmányt hamarosan újabb négy hajónyi acélszerkezet és két-háromezer konténer építési anyag követi augusztustól év végéig. A következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut juttatnak el közvetlenül az autógyár területére, várhatóan az intermodális terminálon keresztül.
A terminálról az építkezésre a kamionos kiszállításokat továbbra is a lakosság zavarása nélkül, az önkormányzattal és a Magyar Közúttal egyeztetve végzik. A több lépcsőben épülő gyár az eddig engedélyezett csarnokok mellé újabb egységek, többek között egy tíz hektáros óriásépítmény létesítésére is engedélyt kapott. A gyár működésének kezdetén napi kétszáz konténert tervez fogadni, ami a későbbieknek háromszáz konténerre is emelkedhet.
Az első évben százötvenezer, majd a további években évi háromszázezer kész autó szállítását is vasúton tervezik. A PSP terminált az építkezés és a gyár későbbi, folyamatos működésének biztosítása érdekében folyamatosan fejlesztik – áll a közleményben.
Liner/MTI