Szaúd-Arábia egy új, állami légitársaság indítását tervezi: jön a Riyadh Air
Miután minden koronavírus-járvány nyomán bevezetett járványügyi intézkedés feloldásra került, Szaúd-Arábia készen áll arra, hogy kielégítse a világjárvány utáni megnövekedett légi közlekedés iránti keresletet.
Az ország állami befektetési alapjának tulajdonában lévő Riyadh Airről először márciusban jelentek meg hírek, amikor is leadtak egy előzetes megrendelést összesen 72 darab Boeing 787-es repülőgépre. A teljes indulás azonban csak most kezdődik, a lehető legjobb időpontban.
A koronavírus-járvány ideje alatt ugyanis számos járat szűnt meg, ami a világjárvány lecsillapodása után nehéz helyzetbe hozta a globális légiközlekedési ágazatot, Szaúd-Arábia pedig szemmel láthatóan a légi közlekedés iránti újraéledő kereslet kielégítésére törekszik.
A légitársaság ezen a héten a párizsi légi szalonon mutatja be új, lila színű festését az iparágnak egy Boeing 787-9 Dreamlineren, miután az a múlt héten debütált a szaúdi fővárosban. E lépés pedig része az ország azon erőfeszítéseinek, hogy gazdaságát az olajkitermeléstől elvonatkoztatva diverzifikálja Mohammed bin Szalmán trónörökös vezetésével, aki központi szerepet tölt be az ország irányításában.
A Guardian jelentése szerint Szaúd-Arábia már tulajdonosa a Saudia, korábbi nevén a Saudi Arabian Airlines légitársaságnak, mely már 1945 óta működik. Az illetékesek szerint azonban az ország vezetésének nem az a célja e lépéssel, hogy közvetlenül versenyezzen más légitársaságokkal, inkább azt hangsúlyozzák, hogy a lakosság igényeit elégítik ki.
Ugyanakkor nem Szaúd-Arábia az egyetlen piac, mely a légi közlekedés iránti kereslet fellendülésére számít: az európai Airbus repülőgépgyártó hétfőn a párizsi repülőgép-kiállításon jelentette be, hogy az indiai Indigo légitársasággal 500 darab A320-as repülőgépre kötött szerződést, mely a történelem eddigi legnagyobb egyedi megrendelése lehet.