Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,23 Ft
Euró
394,19 Ft
Font
461,09 Ft
Bitcoin
70,910 $
Twenty20

A szakszervezetek ellenzik a munkaerőpiac megnyitását a harmadik országból származó sofőrök előtt

Szerző: Bense Róbert

Az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége szerint előbb tisztességes feltételeket kellene biztosítani, nem pedig a kizsákmányolást erősíteni.

Bense Róbert

2022. szeptember. 27 - 19:12

A reakciót az Európai Bizottság elnökének, Ursula von der Leyennek a szeptember 14-ei beszéde váltotta ki, melyben kiemelte, hogy az EU-nak olyan munkaerőt kell vonzania a kontinensre, amely segíti a növekedést és erősíti az európai vállalatokat – írta meg a trans.info.

„Első fontos lépésként fel kell gyorsítanunk és meg kell könnyítenünk a képesítések elismerését a harmadik országbeli állampolgárok esetében is” – mondta von der Leyen, melyre éles választ adott az Európai Szállítási Dolgozók Szövetsége. Soron kívül Kocsis Máté Magyar Péterről: „Nem ember és nem apa az ilyen”

„A legalapvetőbb munkafeltételek hiánya továbbra is minden munkaerőhiány oka a közlekedésben, és az is marad. A cél olyan jogszabályok és irányelvek kidolgozása kell legyen, amelyek előírják és betartatják a megfelelő munkakörülményeket, nem pedig a kizsákmányolást állandósító és a harmadik országok állampolgárainak kizsákmányolását előmozdító rendszer létrehozása” – írta Livia Spera, az ETF főtitkára a von der Leyennek címzett levelében.

„A liberalizált európai piac lehetővé tette a közlekedésben a modern rabszolgasághoz hasonló foglalkoztatási rendszer kialakulását – különösen a harmadik országok állampolgárai számára” – tette hozzá.

„Itt nem megoldás, ha a közlekedésben a tisztességes munkahelyek tátongó űrét harmadik országbeli munkavállalókkal próbáljuk betölteni. Az egyetlen dolog, amit ez el fog érni, az az, hogy növekedni fog a kizsákmányolt munkavállalók száma.”

„A kizsákmányolás és a munkakörülmények a modern rabszolgaság határát súrolják – különösen a harmadik országok állampolgárai számára ez a mai közlekedési ágazat valósága. Az EU-nak szabályozni kell a munkakörülményeket. Bármilyen más megoldást javasolni felelőtlenség” – zárta sorait Spera.

A sofőrhiány továbbra is komoly probléma Európa országaiban – és azért nem csupán az Európai Uniót érdemes említeni, mivel az Egyesült Királyság is rendkívüli munkaerőhiánnyal küzd a szegmensben. Tavaly csaknem 400 ezerrel kevesebben dolgoztak az ágazatban, mint ahány hivatásos sofőrre szükség lett volna.

Az elkövetkezendő években ez a szám minden bizonnyal tovább növekszik majd, ugyanis a nem megfelelő körülmények miatt egyre kevésbé vonzó a szakma, a kiöregedő munkaerő helyére pedig nem érkezik elegendő utánpótlás.