Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Súlyos kibertámadás miatt milliók adatai kerülhettek illetéktelenekhez

Súlyos kibertámadás miatt milliók adatai kerülhettek illetéktelenekhez

Súlyos kibertámadás miatt milliók adatai kerülhettek illetéktelenekhez
Shutterstock

Újabb súlyos kibertámadás történt, ezúttal a divat világában, ami milliókat érinthet.

A BBC hétfői beszámolója szerint hackerek lopták el a Gucci, a Balenciaga és az Alexander McQueen ügyfeleinek személyes adatait a francia Kering luxuscsoport rendszereiből. A vállalat közleményében megerősítette az adatvédelmi incidenst, bár az érintett márkákat nem nevezte meg, és jelezte: „2025 júniusában azonosítottuk, hogy egy jogosulatlan harmadik fél ideiglenesen hozzáfért rendszereinkhez, és korlátozott ügyféladatokat ért el egyes Házainkból.”

A cikk a videó után folytatódik

A BBC értesülései szerint az ellopott adatok között nevek, e-mail-címek, telefonszámok, lakcímek, valamint az üzletekben elköltött összegek szerepelnek. A támadók – akik magukat „Shiny Hunters” néven azonosították – azt állítják, hogy 7,4 millió egyedi e-mail-címhez kapcsolódó adat birtokában vannak.

A Kering hangsúlyozta, „pénzügyi információk, például bankkártya- vagy bankszámlaszámok nem kerültek illetéktelen kezekbe”. A cég közölte, hogy márkáik azonnal jelentették az incidenst az illetékes hatóságoknak, és a helyi jogszabályoknak megfelelően értesítették az érintett ügyfeleket. Arra a kérdésre, hogy mely országokban élő vásárlók adatai érintettek, a vállalat nem kívánt válaszolni.

A támadás egy szélesebb körű jelenség része: az elmúlt hónapokban más luxusmárkák és kiskereskedelmi láncok is célponttá váltak. Korábban a Richemont tulajdonában lévő Cartier, valamint az LVMH egyes márkái is adatvédelmi incidenseket szenvedtek el. 2025 júliusában Hongkong adatvédelmi hatósága vizsgálatot indított egy, a Louis Vuitton-t érintő adatszivárgás ügyében, amely mintegy 419 ezer ügyfelet érintett – jegyezte meg a CNA.

A mostani eset újabb figyelmeztetés arra, hogy a luxusipar sem mentes a kiberbűnözés kockázataitól, és a vásárlói adatok védelme a szektor egyik legnagyobb kihívásává vált.