A növekvő költségekre hivatkozva tovább emeli árait a Starbucks
Tavaly októberben és idén januárban is történt már drágulás, a cég azonban azzal érvel, ez nem elegendő ahhoz, hogy a vállalat továbbra is nyereséges maradjon.
A népszerű amerikai üzletlánc kedden jelentette be, az emelkedő termékárak, infláció, kereslet és munkavállalói fizetések miatt a vállalat újraértékelte árstratégiáját. Ennek eredménye nem a vásárlóknak kedvez, a Starbucks vezetői ugyanis a 2021. októberi drágulás után idén újabb áremelésről döntöttek.
Januárban ugyan történt már egy emelés, a vezetők szerint azonban ez nem elegendő ahhoz, hogy a cég továbbra is nyereségesen tudjon működni. A további árazási intézkedések fontos szerepet játszanak a költségek csökkentésében.
A kávézólánc egyébként 31 százalékos profitnövekedéssel zárta 2021 utolsó három hónapját, bevétele pedig 8,1 milliárd dollárra nőt, ezzel 19 százalékos növekedést produkált az előző év azonos időszakához képest – számolt be a Good Morning America.
„Az omikron-variáns gyors elterjedése az Egyesült Államokban megkívánta tőlünk, hogy gyors változásokat hozzunk létre az árazási stratégiában”
– nyilatkozta Kevin Johnson vezérigazgató.
Hozzátette, a koronavírus-oltást támogató bérkiegészítés és a karanténba került dolgozók pénzügyi támogatása lényegesen nagyobb összeget emésztett fel a vártnál.