Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Hogyan készül mindenki kedvenc zenéinek listája, a Spotify Wrapped? Íme a válasz

Közeledik az év vége és így az egyik legnépszerűbb zenei streaming szolgáltatás éves, bárki számára elérhető, személyre szabott összefoglalója. Viszont adódik a kérdés, hogyan is működik ez az egész?

...svg content...Fotó: Unsplash
Smart
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Minden év decemberében megjelenik a Spotify Wrapped, amely összefoglalja a felhasználó adott évre vonatkozó zenehallgatási szokásait: ez egy szórakoztató és személyre szabott módja annak, hogy valaki megtudja, mit hallgatott, milyen új zenéket fedezett fel. Mindezt természetesen a hozzánk közel állókkal vagy az ismerőseinkkel is megoszthatjuk a statisztikák összehasonlítása érdekében.

A cég 2015-ben állt elő először ezzel az ötlettel, akkor még „Year in Music” néven. Ám felmerül a kérdés, hogyan is működik ez az egész? Nos, az talán senki számára sem meglepő, hogy a Spotify mindezt egy algoritmus használatával teszi, méghozzá a január és október vége között felhalmozott hallgatói adatokra építve – írja a HVG a SlashGear cikke alapján. Soron kívül Szentkirályi Alexandra szerint vállalhatatlan, amit Karácsony Gergely művel

Az algoritmus figyelembe veszi a meghallgatott dalokat, a követett előadókat és a felhasználó által létrehozott lejátszási listákat – ezeket használja fel azután a hallgatási szokások személyre szabott áttekintésének létrehozására. De mi kell ahhoz, hogy egy szám hivatalosan felkerüljön a Wrapped statisztikájába? A felhasználónak legalább 30 másodpercig hallgatnia kell egy dalt.

De a hallgatások száma is beleszámít az egyéni statisztikába, emellett a globális statisztikákba is, amelyeket a legjobb előadók, műfajok stb. kiszámításához használnak. A cikkben arra is felhívják a figyelmet, hogy harmadik felek nem férnek hozzá a Spotify adataihoz, viszont a cég korlátlan ideig megőrzi ezeket, hacsak nem törli valaki teljesen a fiókját.

Hozzáteszik, a Spotify Wrapped általában pontos, de van néhány dolog, amit szem előtt kell tartani. Először is, az algoritmus csak a Spotify-on hallgatott dalokat veszi figyelembe, tehát ha más platformokon is hallgatunk zenét, ez nem kerül bele a Wrapped szolgáltatásba. Emellett az algoritmus nem mindig tudja pontosan rögzíteni a hallgatási szokások finomságait, így például, ha valaki csak rövid (30 másodpercnél kevesebb) ideig hallgat meg egy számot, előfordulhat, hogy az nem jelenik meg a kedvenc dalok között.

Magyar Péter: „Egyre több önjelölt szereplő próbál együtt úszni az áradó TISZA-val”

Magyar Péter egy friss közösségi médiás bejegyzésében osztott meg érdekes fejleményeket a közelmúltból.