Hiába nőtt a Spotify előfizetőinek száma, a bevétel csökkenőben van
220 millió prémium előfizetőjük van, mégis árat kellett emelniük.
A zenei streaming szolgáltató az előző hónap végén 220 millió prémium előfizetővel és 551 millió havi aktív felhasználóval rendelkezett – írták legfrissebb jelentésükben. Ez 27, illetve 17%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Habár ezek a vártnál is jobb számok, mégsem lehet maradéktalanul elégedett sem a szolgáltató, sem pedig a felhasználók. Előbbi szempontjából a bevétel csökkenése, utóbbiaknál pedig az áremelés okozhat leginkább fejtörést.
A Spotify szerint az egy felhasználóra jutó bevétel jelenleg 4,27 euró, ami 6 százalékkal kevesebb az előző negyedéves eredményekhez képest. A második negyedéves jelentés előtt ugyanakkor fontos lépést tettek.
Bejelentették ugyanis, hogy a többi szolgáltatóhoz hasonlóan árat emelnek, így csaknem 53 országban kell többet fizetni a Spotify-ért. Kisebb könnyítés, hogy az új felhasználók egy hónap türelmi időt kapnak, mielőtt számukra is életbe lépne a drágulás.
Ami egy dollárt jelent az egyéni prémium fiók esetében, kettőt pedig a duo-nál. Előbbi ezzel 10,99 dollárra, utóbbi pedig 14,99 dollárra emelkedik – számolt be róla a TheVerge.