Ideje, hogy a Sony átgondolja a stratégiáját és piacra dobja a PlayStation 6-ot
A Sony mintha tévúton lenne egy ideje, s bár egyre nyilvánvalóbb, hogy valami nem kerek, a vállalat még mindig nem ismeri be nyíltan a hibáit.
Nem szakértőnek lenni ahhoz, hogy lássuk: a Sony számára eljött az idő, hogy újragondolja stratégiáját, és minél előbb piacra dobja a PlayStation 6-ot. A vállalat ugyanis a jelenlegi generációval, a PlayStation 5-tel nem teljesítette az elvárásokat, a hibás döntések sorozata miatt pedig egyértelműen újrakezdésre van szükség.
Az Astro Bot és a Concord példája tökéletesen mutatja a Sony hibáit: míg az Astro Bot sikere borítékolható, addig a Concord kudarca szinte elkerülhetetlen volt. A Sony nem ismeri be nyíltan a hibáit, de a következő generáció, a PlayStation 6 közelgő megjelenése már a láthatáron van, és a vállalat sem várhat sokáig, ha versenyképes akar maradni a piacon. A Microsoft ugyanis már bejelentette a következő Xboxot, így a Sony-nak is lépnie kell, hogy ne maradjon le a versenyben.
Noha sokan úgy vélik, túl korai lenne a PlayStation 6 piacra dobása, azt ne feledjük, hogy a koronavírus-járvány okozta problémák miatt a jelenlegi generáció első két éve gyakorlatilag elpazarolt idő volt. Az új first party játékok hiánya is hozzájárult a PlayStation 5 teljesítményéhez, a Sony pedig ragaszkodott az élőszereplős játékokhoz, melyek sorra buktak meg, mint a Concord is.
Egyesek szerint Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment korábbi vezetője arra utasította a stúdiókat, hogy live service játékokat készítsenek, ám ezek sem bizonyultak sikeresnek. Azóta, hogy Ryan távozott a cégtől, a Sony visszatérhetett a hagyományos címek fejlesztéséhez, de ez is időbe telik, és jelenleg nem látni a nagyratörő jövőbeli terveket a cégnél. Ezért lenne szükség a PlayStation 6 mielőbbi megjelenésére, hogy új alapokra helyezhessék a stratégiájukat.
Az lenne a legideálisabb, ha a PlayStation 6 megjelenésekor egy erős induló játékkínálatot mutatnának be, amit folyamatosan frissítenének új címekkel. Egy jól felépített PlayStation 6 induló kampány ugyanis kétségkívül képes lenne feléleszteni a márkát és helyreállítani a PlayStation korábbi dicsőségét.
Végül van még egy apróság, amiről érdemes említést tenni: manapság kicsit megszállottan viselkedett a Sony a PC-s játékok kapcsán, pedig az Xbox példája is azt mutatja, hogy a multiplatform megjelenések csökkenthetik a konzol iránti keresletet. Ennek okán a Sonynak is érdemes lenne átgondolnia stratégiáját és talán megfontolhatná, hogy visszatérjen a PlayStation-exkluzív címekhez, melyek mindig is vonzották a gamereket.