Növelik a sokszínűséget, ezért eltávolították Jane Austent egy brit egyetem tantervéből
A brit Stirling Egyetem eltávolította az ikonikus brit regényírónő, Jane Austen műveit, hogy „hozzájáruljon az angol modul sokszínűségének növeléséhez“.
Az egyetem a Telegraph szerdai beszámolója szerint a Büszkeség és balítélet című klasszikus romantikus regény szerzőjét az afroamerikai Nobel-díjas Toni Morrisonra cseréli, a dokumentumok szerint Austen lecserélése Morrisonra hozzájárulna a „tananyag dekolonizációjához“.
A kurzus új anyaga az Austen által vizsgált témáktól eltérőeket fog tartalmazni, a fő témák a „faji különbségek és a kritikai fajelmélet, a nemek és a szexualitás“ lesznek – írta az RT.
A Stirling Különleges szerzők kurzusa arra törekszik, hogy a hallgatókat „írók sokszínűségével ismertesse meg, beleértve a nemzetközi hangokat és a brit irodalomtörténet szereplőit“ – magyarázta az egyetem a jelentés szerint.
A 2022-ben a Különleges szerzők modulra jelentkezők „a fekete posztmodernizmusról, a gótikáról, valamint a kortárs amerikai és afroamerikai regény esztétikájáról“ is tanulnak majd.
Az oktatási intézmény egyértelművé tette, hogy nem Austent kritizálják ezzel, és hangsúlyozta, hogy a Különleges szerzők modulja évente változik. Az oktatási intézmény vezetése az angol tantárgyak olvasmánylistájára is felvette a „trigger warningokat“ („felkavaró tartalom“) „a gyarmatosítás nyelvéről“ és a „neokolonializmusról“
„A modul egyes anyagai között szerepel a gyarmatosítás (beleértve a férfiak és nők elleni gyarmati erőszakot), a rabszolgaság, az erőszak, a rasszizmus, a szexizmus, valamint a nemek, az osztály, a faj és a mentális egészség reprezentációjával kapcsolatos kérdések megvitatása“ – áll az egyik angol modulhoz fűzött megjegyzésben.
A 2020-as Black Lives Matter tüntetések nyomán világszerte számos brit egyetem hozott különböző intézkedéseket a gyarmati örökség kezelése és a sokszínűség növelése érdekében. 2020-ban a Stirling Egyetem igazgatója, Gerry McCormac azt mondta, hogy az egyetemnek „támogatnia kell egy antirasszista menetrendet a felsőoktatásban“.
E tendenciának megfelelően történészek egy csoportja azt javasolta, hogy a londoni Imperial College nevezzen át több épületet, és távolítson el bizonyos szobrokat. A Cambridge-i Egyetem és néhány más intézmény „trigger warningokat“ vezetett be a gyermekeknek szóló klasszikusoknál.