Soha nem fizettünk be annyi pénzt egészségpénztáraknak, mint idén
Nagy valószínűséggel a koronavírus-járvány hatásának köszönhető az egészségpénztári befizetések hirtelen megugrása; idén a 8 milliárd forintot is meghaladták az egyéni befizetések.
A Pénztárszövetség első negyedéves eredményeiből derült ki, hogy egyre többen veszik saját kezükbe az egészségügyi öngondoskodás kérdését. A hosszú távú, nyugdíjcélú megtakarítások mellett tavaly és a 2021-es év első negyedévében a több mint 930 ezer egészségpénztári tag összességében 8 milliárd forintnyi egyéni befizetéssel gyarapította egészségügyi célú befizetéseit, mely rekordösszegnek számít az elmúlt 20 év első negyedéveit tekintve.
A koronavírus-járvány következtében az elmúlt időszakban kiemelt szerepet kapott az egészség, ezzel párhuzamosan pedig az egészségpénztárak is nagyobb figyelmet kaptak. Ezt támasztják alá a Pénztárszövetség eredményei is, tagpénztárainak taglétszáma ugyanis 2021 első negyedévének végére meghaladta a 930 ezer főt, a befizetések összege pedig az év első három hónapjában meghaladta a 9,6 milliárd forintot, aminek több mint 80 százalékát az egyéni befizetők biztosították.
Az emberek egyre tudatosabban használják az egészségpénztárak által kínált lehetőségeket. Tavaly sokan fordították befizetéseiket arra, hogy saját maguknak és családjuk részére beszerezzék a szükséges gyógyszereket, vitaminokat. Ugyanakkor a nyári szezonhoz érve sem érdemes a pénztártagoknak megfeledkezni az egészségpénztárakról, hiszen legyen szó egy nagy utazás előtt a szükséges védőoltásokról, vagy éppen egy túlzott napozás miatt szükséges krémről, a befizetések a nyári hónapokban is számos célra felhasználhatóak.
Ezek után a befizetések után pedig az éves személyi jövedelemadó bevallás során igényelhető a 20 százalékos adó-visszatérítés, a maximum 150 ezer forintos határig. A járványhelyzet során nagyobb hangsúly került az egészségre, de emellett tovább nőtt a digitalizáció fontossága is. A szektor szereplői a digitális fejlesztésekre irányuló fokozódó igényt felismerve törekednek könnyebbé tenni pénztártagjaik számára az ügyintézést. Ez egyúttal hozzájárulhat a fiatalabb generációk megszólításához is, akik a hagyományos ügyintézéssel szemben inkább preferálják az egyszerű, online megoldásokat.