Slovnaft: több európai országban adódhat ellátási gond
A cég vezetője kiemelte, hogy az intézkedések miatt a célpiacaik, Ausztria és Lengyelország kerülhetnek nagy bajba, miközben más egyéb nehézségekre is számít.
Világi Oszkár, a Mol szlovák leányvállalatának vezérigazgatója még a benzinárstop eltörlésének bejelentése előtt nyilatkozott a parameter.sk oldalnak, s ennek azért van kiemelt jelentősége, mert novemberben a Mol minden 4. liter hazánkban eladott üzemanyaga a Slovnafttól érkezett.
Azonban február 5-e után a szlovák cég már nem szállíthat külföldre orosz olajból készült termékeket – leszámítva Csehországot -, vagyis emiatt más forrásokból kell beszereznie a feldolgozott olaj közel 40 százalékát, ami sokkal drágább lesz.
A vezérigazgató emellett úgy véli, hogy a jövő év nehéz lesz, de ha a Barátság kőolajvezeték legalább részben működik, akkor reményeik szerint sikerül a szlovák piacot ellátni üzemanyaggal, hozzátéve, hogy az intézkedések miatt a célpiacaik, Ausztria és Lengyelország kerülhetnek nagy bajba.
A vállalatot érintő kihívások kapcsán kifejtette, miszerint egy tankhajó kőolaj feldolgozása 15 millió dollár pluszköltséget jelent, és még nincs megállapodásunk a horvátokkal az Adria vezetéken való szállításról.
Az Infostart beszámoló alapján Világi Oszkár ezt követően arra utalt, ahhoz, hogy a Mol százhalombattai finomítója és a Slovnaft is működni tudjon, még abban az esetben is, ha leáll a Barátság vezeték, évente legalább 14 millió tonna kőolajra van szükség.