Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

A film, amit százszor is megnéztünk már – Mel Gibson alakítása idegtépő és zseniális

A film, amit százszor is megnéztünk már – Mel Gibson alakítása idegtépő és zseniális

A film, amit százszor is megnéztünk már – Mel Gibson alakítása idegtépő és zseniális
Northfoto

Egy újabb olyan alkotás, amiben Mel Gibson valami egészen más karaktert játszik.

M. Night Shyamalan Jelek (2002) című filmje nem az űrben játszódik, mégis ugyanazt a fokozatosan épülő rettegést nyújtja, amely Ridley Scott Alien (1979) című klasszikusát is olyan hatásossá tette. A történet középpontjában Graham Hess (Mel Gibson), egy egykori pap áll, aki felesége halála után elvesztette hitét, és két gyermekével, valamint testvérével (Joaquin Phoenix) él egy pennsylvaniai farmon.

A cikk a videó után folytatódik

A nyugodt vidéki életet azonban különös események zavarják meg: a kukoricaföldön rejtélyes körök jelennek meg, amikről hamar kiderül, hogy nem egyszerű tréfák, hanem valami sokkal baljósabb dolog előjelei. A Collider szerint „A Jelek lehet, hogy nem az űrben játszódik, de ugyanazt a fokozatosan kúszó rettegést nyújtja, amely az Alient is olyan hatásossá tette”. A film ereje abban rejlik, hogy nem a folyamatos akcióra épít, hanem a feszültségre és a fokozatos leleplezésre.

A nézők sokáig csak sejtik az idegenek jelenlétét, és a legfélelmetesebb pillanatok azok, amikor alig láthatóak a lények – akárcsak az Alien esetében, ahol a Xenomorph a szellőzőkben bujkál.

Shyamalan filmje nem támaszkodik olyan mértékben a horror elemeire, mint az Alien, de így is tartalmaz hátborzongató jeleneteket. „Ami igazán szórakoztatóvá teszi, az az idegenek rejtélye és az, ahogyan fokozatosan tárul fel a jelenlétük”. Ez a lassan kibontakozó fenyegetés adja a film atmoszférájának súlyát, amely a nézőt végig bizonytalanságban tartja.

A Jelek különlegessége, hogy a családi drámát és a hit kérdését ötvözi a sci-fi elemekkel. Graham Hess története nemcsak az idegenekkel való szembesülésről szól, hanem arról is, hogyan találhat vissza a hitéhez és hogyan képes újra összetartani családját a fenyegetés közepette. A film így egyszerre működik pszichológiai drámaként és feszültséggel teli sci-fi thrillereként.

A film továbbra is Shyamalan egyik legmegosztóbb, ugyanakkor legemlékezetesebb filmje. Bár a CGI idegenek mára kissé elavultnak tűnhetnek, a film atmoszférája, a fokozatos feszültségépítés és a hitről, családról szóló üzenete miatt a Jelek a sci-fi és a thriller határán mozgó alkotások között kiemelkedő helyet foglal el.