Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

A sci-fi, amely bukásból streaming-siker lett

A sci-fi, amely bukásból streaming-siker lett

A sci-fi, amely bukásból streaming-siker lett
Northfoto

A 2017-ben bemutatott Élet című sci-fi film a mozikban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen a 60 millió dolláros gyártási költség ellenére világszerte mindössze 100 millió dollárt hozott.

Az alkotás azonban az elmúlt években új életre kelt a streaming platformokon, és a FlixPatrol adatai szerint 2025 decemberének első hetében az HBO Max globális toplistáján az ötödik legnézettebb cím lett.

A cikk a videó után folytatódik

A filmben olyan ismert színészek játszottak, mint Ryan Reynolds, Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson és Hiroyuki Sanada. Bár Gyllenhaal népszerűsége miatt a közönség őt tekintette a főszereplőnek, Ferguson és Sanada azóta saját karrierjükben is hatalmas sikereket értek el: Ferguson a Mission: Impossible legutóbbi részeiben kapott kulcsszerepet, míg Sanada a Shōgun sorozatban bizonyította, hogy továbbra is a világ egyik legismertebb japán színésze.

A filmet Daniel Espinosa rendezte, aki korábban Reynolds-szal együtt dolgozott a Védhetetlen című akciófilmen. A forgatókönyvet Rhett Reese és Paul Wernick írták, akik Reynolds első Deadpool filmjének íróiként váltak ismertté.

A Rotten Tomatoes oldalán a film jelenleg 67%-os értékelést kapott, a kritikusok konszenzusa szerint: „Az Élet éppen elég izgalmas, jól eljátszott és ügyesen megfilmesített ahhoz, hogy ellensúlyozza azt, hogy nem tud új elemeket hozzáadni az űrben rekedt legénység műfajához.” A vélemények tehát vegyesek voltak, sokan a látványt és a színészi játékot méltatták, mások viszont hiányolták az eredetiséget.

A film története – egy űrhajó legénysége, amely idegen életformával kerül szembe – sokaknak Ridley Scott klasszikusát, az Alien-t juttatta eszébe. Rövid ideig még olyan találgatások is születtek, hogy az Élet valójában a 2018-ban bemutatott Venom előzménye lehet, bár ezt hivatalosan soha nem erősítették meg.

A film igazi közönségét nem a mozikban, hanem a streaming platformokon találta meg. Az HBO Max toplistáján való előkelő helyezés ismét bizonyítja, hogy a műfaji filmek gyakran évekkel a premier után találnak rá a közönségükre, amikor a nézők újra felfedezik őket.