Nem egyszerű az élet San Franciscóban a robottaxik mellett, sokan utálják őket
Azt elismerik, hogy az önvezető autók kevésbé balesetveszélyesek, mint a hagyományosak, de több lakos is példákkal tudott szolgálni annak kapcsán, milyen aggasztó incidensek adódtak a járművek miatt.
A The Washington Post a helyiek tapasztalatai alapján készített egy összeállítást arról, milyen is az élet San Franciscóban a robottaxik mellett, de úgy tűnik, nem sokan díjazzák a technológiai innovációt, mondván, az nemcsak hátborzongató, hanem problémás is.
Bár azt elismerik, hogy az önvezető autók kevésbé balesetveszélyesek, mint a hagyományosak, de jó néhány lakos tudott példákkal szolgálni annak kapcsán, milyen aggasztó incidensek adódtak a járművek miatt.
Egyszer például az egyik robottaxi 15 percre megbénította a forgalmat, mert lefagyott a rendszere, miután nem tudott kikerülni egy útra dőlt fát, egy másik alkalommal pedig a helyi tűzoltóknak be kellett törnie egy ilyen jármű üvegét, hogy ne menjen neki, és véletlenül se találja el a tűzoltóautó épp oltásra használt tömlőjét.
A hatóságok aggódnak, a tech cégek nyugtatgatják az embereket
De olyan is történt, hogy a rendőrség megpróbálta megállítani a Cruise pilóta nélküli Chevrolet-jét, amely kivilágítás nélkül közlekedett. Az autó először megállt, de aztán továbbhajtott, mintha mi sem történt volna – írta a Napi.hu.
A San Franciscó-i Közlekedési Minisztérium munkatársai igazán aggasztónak találják az önvezető autók gyors terjedését, ezért idén januárban egy 23 oldalas nyílt levelet írtak a szövetségi hatóságoknak, miközben a járművek fejlesztésével és forgalmazásával foglalkozó tech cégek próbálják megnyugtatni az embereket.
A Cruise szóvivője például azt mondta, sajnálják a kellemetlenségeket, amelyekkel a helybeliek szembesülnek, a Waymo illetékesei pedig kiemelték, hogy a robottaxik más járművekkel való ütközéseinek aránya elenyésző ahhoz a távhoz képest, amennyit járműveik eddig megtettek (több mint 1,5 millió km).