Jelentősen visszaesett a Samsung Galaxy S22 széria iránti érdeklődés
Úgy tűnik, a játékok optimalizációjára tervezett GOS applikációhoz fűződő botrány kihatott a next-gen mobiltelefonok eladására.
A Korea Times beszámolója szerint a Samsung szolgáltató partnereinek jelentősen meg kellett növelniük a támogatásokat annak érdekében, hogy megakadályozzák az értékesítések drasztikus visszaesését.
Mindezek következtében Dél-Koreában akár 375 eurónak megfelelő kedvezményt is kérhetnek bizonyos mobilszolgáltatóknál az ügyfelek a csúcskategóriás okostelefonokra, amire eddig még egyszer sem volt példa.
Bár a megcsappant keresletért bizonyos szinten a GOS nevű alkalmazás okolható – amit eredetileg a játékok optimalizációjára terveztek, a valóságban azonban a készülékek teljesítményének állandó elfojtására használtak –, más tényezők is közrejátszhattak.
„Van olyan vélemény, hogy a GOS-probléma kedvezőtlenül befolyásolja az S22 értékesítéseit, de az eladások volumenét tekintve nincs egyértelmű visszaesés. A készülékek iránt nemcsak gamerek irányából volt kereslet, hanem azok részéről is, akik egyáltalán nem játszanak” – magyarázta egy iparági forrás a lapnak.
A Eugene Investment & Securities elemzőcég 4 billió koreai won nyereséget prognosztizált a Samsung mobilkészülékekkel foglalkozó üzletágának az első negyedévre, ami 1,3 billió wonos növekedést jelent 2021 utolsó három hónapjához képest, ám a jelenlegi helyzet változtathat az előrejelzések pontosságán.