A sok panasz miatt rendkívüli vizsgálat indul az ételfutároknál
A panaszáradat miatt a Nemzetgazdasági Minisztérium úgy döntött, hogy rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít az ételfutároknál.
Miután a fogyasztóvédelemért is a Nemzetgazdasági Minisztérium a felelős, ők dönthettek arról, hogy vizsgálatot indítanak az ételfutároknál, akikre számos panasz érkezett. A közösségi médián keresztül is sok történetet lehet olvasni az ételfutárok viselkedéséről, az ételek állapotáról, a késésekről, a ki nem szállított ételekről.
A Nemzetgazdasági Minisztérium hivatalos tájékoztatás szerint a vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozik.
A 24.hu azt írja, a jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó cégre vonatkoznak. Ezek között szerepel a Wolt és a Foodora is, akik szintén kaptak már nem egy panaszt az ételfutárok miatt. Az egyik legjelentősebb problémát a nagy késések jelentik, illetve az árak féltüntetése nem egyértelmű vagy hibás.
Emiatt tartanak most rendkívüli vizsgálatot az érintett cégeknél, akik adott esetben büntetésre számíthatnak. Azt is tudni, hogy a kormányhivatal próbavásárlásokat is végrehajt az ellenőrzések során, ami alatt négy nagyobb területre koncentrálnak.
Ezek pedig a következők: a kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége, a jelzett kiszállítási idő betartása, az árakkal kapcsolatos problémák, és a fogyasztó kompenzációja.