Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Rendkívüli bejelentést tett a MÁV, azonnali vizsgálat indul

Rendkívüli bejelentést tett a MÁV, azonnali vizsgálat indul

Rendkívüli bejelentést tett a MÁV, azonnali vizsgálat indul
Facebook/Hegyi Zsolt

Hegyi Zsolt, a MÁV-Csoport első embere közölte, betelt a pohár, és azonnali vizsgálatot rendelt el.

Azonnali vizsgálat zajlik a háttérben, miután nem fogadható el, hogy újra sorompóhiba miatt járjanak pórul a magyar családok. Márpedig ez a helyzet, ráadásul a pünkösdi hosszú hétvégén, ami nem megengedhető, és még kellemetlenebbé teszi a helyzetet.

A cikk a videó után folytatódik

„Azonnali vizsgálatot rendeltem el, mert az nem elfogadható, hogy egy 10 éve „pincétől a padlásig” felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szívjanak családok ezrei. Mindez a pünkösdi hosszú hétvégén, ráadásul a balatoni vasútvonalon – ezúttal Érd és Tárnok között.” – fogalmazott a MÁV-Csoport első embere a Facebook oldalán.

Nem ez az első ilyen eset a héten, és mivel kényszerű sebességcsökkentést rendeltek el, a sűrű vonatforgalomban tetemes késések tapasztalhatóak. Több döntést is hoztak emiatt, hogy a lehető leggyorsabban találjanak megoldást a problémára.

Azonnali vizsgálat zajlik

„Sajnos nem ez az első sorompóhiba itt a héten, ami miatt a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonat forgalomban tetemes késések keletkeznek. Amit tudunk tenni, azt ebben a helyzetben is megtesszük: a vonatok egy része az érintett szakaszt el tudja kerülni a másik érdi vasútvonalon, a Haváriaközpont átvette a vezénylést. Köszönöm az érintett utasok türelmét, illetve a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kérek mindannyiuktól.”

Az érintett vonalat 10 évvel ezelőtt teljesen felújították, és 15 milliárdba kerültek a sorompók, amiket a Siemens szállított. Hegyi Zsolt is kiemelte, a mindennapos hibák nem tolerálhatók, és ez olyasvalami, aminek következményei lehetnek.

„Ezt a vonalat 10 évvel ezelőtt teljesen felújítottuk: a sorompókat és a biztosítóberendezést a Siemens szállította, több mint 15 milliárd forintért. 15 ezer millió forintért! A szinte mindennapos műszaki hibák egy ilyen vasútvonalon nem tolerálhatók, ezért azonnali és átfogó vizsgálatot rendelek el a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nek, hogy az egykori szállítóval együttműködve találják meg a helyzet gyors rendezésének módját. A vizsgálat eredményeiről természetesen tájékoztatást adunk majd a nyilvánosságnak.”