Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Rendkívüli bejelentés érkezett a magyar kormány részéről hétfő este a kamionosok ügyében

Rendkívüli bejelentés érkezett a magyar kormány részéről hétfő este a kamionosok ügyében

Rendkívüli bejelentés érkezett a magyar kormány részéről hétfő este a kamionosok ügyében
Shutterstock/Illusztráció

Lázár János közlekedési miniszter hosszú Facebook‑bejegyzésben reagált a fővárosi kamionos felvonulásra, valamint a fuvarozói érdekképviseletekkel folytatott tárgyalásokra.

Mint írta, december 19‑én megállapodás született a hét meghatározó fuvarozói szervezettel, amik „közel 8.500 vállalkozást, a hazai fuvarozásban dolgozó cégek 70 százalékát képviselik”. A miniszter hozzátette, a Hősök terén időközben „egy újabb fuvaros csapat” alakult, akikkel szintén egyeztetni fognak.

A cikk a videó után folytatódik

Lázár szerint a kamionos demonstráció megmutatta a budapestieknek, milyen az, amikor a teherforgalom közvetlenül érinti a lakóövezeteket. „A mai fővárosi kamionos felvonulás a budapestiek számára is megmutatta, milyen amikor kamionok dübörögnek az ablak alatt. Hárommillió magyarnak ez a mindennapi élet része. Ha ma valaki azt gondolja, ezeknek a kamionoknak semmi keresnivalójuk nincs Budapest utcáin, tegye fel a kérdést, akkor mi keresnivalójuk van Biharkeresztesen, Mátészalkán, vagy bárhol máshol?”

Az elmúlt 15 év

A miniszter szerint az elmúlt 15 évben olyan mértékű úthálózat‑fejlesztés történt, amely lehetővé teszi, hogy a teherforgalom elkerülje a településeket. „Az elmúlt közel 15 évben ugyanis annyi sztrádát és autóutat építettünk, amennyivel a hazai pályahálózat – lakosságarányosan – mostanra eléri a legfejlettebb nyugati országok szintjét.”

Lázár részletesen felsorolta a fejlesztéseket is, kiemelve többek között az M25, M30, M31, M43, valamint az M3, M35, M85, M86, M6, M4 és M44 jelentős szakaszait, továbbá az M2, M15, M70 bővítését és az M0 déli szektorának 2×3 sávosra fejlesztését. „Éppen az M4-es egy újabb szakaszának átadásáról jövök, amire több mint 170 milliárd forintot költöttünk.”

A miniszter szerint a gyorsforgalmi hálózat megduplázása egyetlen célt szolgált: „Az elmúlt 15 évben a magyar adófizetők pénzén azért dupláztuk meg a gyorsforgalmi úthálózatot, hogy ne a falvakon robogjanak át a kamionok.”

Az útdíjemelés célja – a lakók védelme

Lázár János hangsúlyozta, hogy az útdíjak emelése nem a fuvarozók ellen irányul, hanem a lakosság érdekét szolgálja. „Az útdíjakat pedig nem azért emeljük, hogy a fuvarosoknak rosszabb legyen, hanem azért hogy a főutak mentén élőknek legyen jobb.”

Szerinte elfogadhatatlan, hogy a fuvarozók a kisebb településeken élők kárára spóroljanak. „Elfogadhatatlan, hogy a fuvardíjakon több millió, falvakban élő, vagy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos.” A miniszter kijelentette, bár tárgyalnak minden érintettel, egy dologból nem engednek. „Annak a hárommillió embernek a nyugalmából és biztonságából, akik hosszú évek óta szenvednek a teherforgalom miatt. Mert most az ő idejük jött el. Eleget szenvedtek már.” – mondta a miniszter a Facebook oldalán.

Lázár végül arra is felhívta a figyelmet, hogy a budapesti demonstráció csak töredéke annak a teherforgalomnak, amely nap mint nap áthalad más magyar városokon: „A ma Budapesten megfordult kamion csak a töredéke annak, ami minden nap, rakománnyal együtt átdübörög például Baján.”