Rekordokat döntött az Xbox Game Pass és az Xbox Live
A koronavírus-járvány terjedésének megfékezésére hozott óvintézkedéseknek köszönhetően egyre több ember választja a karantén idején unaloműzés gyanánt a videójátékokat. Az otthonmaradás a legjobb megoldás a COVID-19 pandémiával szemben, ennek pedig talán a gamerek örülhetnek a legjobban. Az Xbox Live, az Xbox Game Pass és a Mixer is felhasználói csúcsokkal büszkélkedhetett az elmúlt hetek során. Soron kívül […]
A koronavírus-járvány terjedésének megfékezésére hozott óvintézkedéseknek köszönhetően egyre több ember választja a karantén idején unaloműzés gyanánt a videójátékokat.
Az otthonmaradás a legjobb megoldás a COVID-19 pandémiával szemben, ennek pedig talán a gamerek örülhetnek a legjobban. Az Xbox Live, az Xbox Game Pass és a Mixer is felhasználói csúcsokkal büszkélkedhetett az elmúlt hetek során.
A Microsoft hivatalos üzenetére a VideoGamesChronicle lett figyelmes. Ebben a redmondi cég megerősíti az információkat, miszerint 775%-os növekedést tapasztaltak a legutóbbi héten, ami rekord mennyiségű felhasználót jelentett.
Ennek következtében a Microsoft kisebb módosításokat eszközölt azért, hogy a gamerek ne észleljenek akadásokat vagy késéseket multiplayer játékok során. Az egyik ilyen szabályozás a saját játékosképek és a klub háttérképek feltöltéseinek teljes leállítása volt.
Hangsúlyozták, hogy mindegyik korlátozás ideiglenes, nem kell tehát attól tartanunk, hogy ezek a funkciók elvesznek. A jövőben biztosan vissza fognak térni, ha már nem lesz akkora a szerverek terheltsége, mint ma.
Egy másik külön bejegyzésben a Microsoft megjegyezte, hogy mérnökeik és szakembereik szemmel tartják saját hálózatuk állapotát annak érdekében, hogy megőrizzék az Xbox Live zavartalan működését az egész világon.
Partnereiket arra kérték, hogy limitálják az olyan nagyobb sávszélességet igénylő funkciókat, mint a játékokhoz érkező frissítések letöltése – ez mostantól azokban az órákban fog történni, amikor a legkisebb adatforgalom észlelhető.
Nemcsak az Xbox Live ért el rekordokat, hanem a Steam is, ahol hétvégén 23,5 millió felhasználó volt egyszerre online. Ilyen számok láttán biztosak lehetünk benne, hogy nem a gamereken múlik a koronavírus-járvány megállítása.