Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Őrületes rekordot döntött a Netflix legfontosabb sorozata, és a java csak most jön

Őrületes rekordot döntött a Netflix legfontosabb sorozata, és a java csak most jön

Őrületes rekordot döntött a Netflix legfontosabb sorozata, és a java csak most jön
Unsplash/Dima Solomin

A Netflix hivatalos Instagram-oldalán jelentette be, hogy a Stranger Things ötödik, egyben utolsó évadának első felvonása minden eddigi angol nyelvű premierhetet felülmúlt: 59,6 millió megtekintést ért el.

A streamingóriás közleménye szerint „ez volt a legnagyobb angol nyelvű premier hét a platform történetében”. A számok egyértelműen mutatják, hogy a közönség továbbra is kíváncsi Hawkins történetének lezárására, és a sorozat képes volt újra megidézni a régi élményeket.

A cikk a videó után folytatódik

Három év kihagyás után tért vissza Hawkins világa, ahol a szereplőknek a 80-as évek sötét erőivel kell szembenézniük. Az új évad már most megválaszolt régóta nyitott kérdéseket, feltárt titkokat, és előkészítette a karakterek végső összecsapását Vecnával. A Duffer testvérek alkotása így nemcsak lezárja a történetet, hanem újra közösségi élménnyé teszi a sorozatnézést.

A Stranger Things 2016-os indulásakor a Netflix még szinte egyeduralkodó volt a streaming piacon. Akkoriban a Trónok harca és a The Walking Dead számított „esemény televíziónak”, de a Stranger Things azzal vált különlegessé, hogy egyszerre tette elérhetővé az évadot. A harmadik évadra, 2019-ben a sorozat már olyan jelenséggé vált, amit szinte mindenki ismert.

A marketing ereje

Az ötödik évad első felvonása nemcsak a nézettségi rekordok miatt került a figyelem középpontjába, hanem a hatalmas marketingkampány miatt is. A sorozat sztárjai különböző reklámokban is feltűntek, többek között a Target, a T-Mobile és a KFC kampányaiban. A Stranger Things így nemcsak a képernyőn, hanem a mindennapi életben is jelen van.

Sokan kritizálták a többéves szüneteket az évadok között, ám a nézettségi adatok azt mutatják, hogy a közönség érdeklődése nem csökkent – írja a Collider. A cikk szerint „három év is eltelhet két évad között anélkül, hogy a sorozat lendülete vagy a rajongói érdeklődés megtörne”. Ez ritka teljesítmény a mai rövid figyelemidőszakban.

A sorozat retro hangulata, a szerethető karakterek és a 80-as évek popkultúrájának folyamatos megidézése olyan nosztalgiát kínál, amely egyszerre friss és ismerős. Ez adja a sorozat versenyelőnyét a rengeteg új produkcióval szemben.