Reklámpiac: az Atmedia is követi az RTL példáját, árat emelnek
Ez azt jelenti, hogy novembertől drágább lesz reklámozni a tévében, ráadásul a már előre befoglalt hirdetésekre is vonatkozik az áremelés.
Az economx.hu beszámolójából kiderül, miszerint az RTL Magyarország kereskedőháza után az Atmedia is megnöveli reklámidejének árait. Hozzáteszik, mindkét cég a túlkeresletet jelölte meg az áremelés okaként.
Az RTL Saleshouse még október 13-án jelentette be, hogy novembertől körülbelül 20%-kal emeli a díjakat a reklámozók számára, s mindez a már előre lefoglalt reklámidőkre is vonatkozik. Ez elég nagy fejtörést okozott a hirdetőknek, leginkább az e-kereskedelmi szereplőknek, ők ugyanis a Black Friday-re időzítik reklámköltségeik jelentős részét.
A hírek szerint több szereplő is megpróbálta átvinni hirdetéseit az Atmediához, ám az idő rövidsége miatt ezt nem sikerült megvalósítani. De mint kiderült, nem igazán jártak volna jobban, ugyanis az Atmedia Saleshouse kedden közölte, hogy az RTL-hez hasonlóan járnak el 2023 hátralevő részében, tehát áremelést alkalmaznak.
Közleményük szerint „ilyen túlkeresleti helyzetben az eddigieknél szignifikánsan magasabb, a túlkereslet mértékének megfelelő áremelés szükséges a 2024-es évre, ahogyan ez már a környező országokban bejelentésre is került. Erre a lépésre mind a szállítási biztonság, mind pedig a tartalomelőállítás színvonalának megőrzése miatt van szükség”.
A portál megjegyzi, az Atmedia értékesíti az MTVA, a TV2 Média Csoport, a HírTV, a Network4 Media Group, a Viasat Explore, az ATV Csoport, a Tematic Media Group (Dikh TV, Sláger TV), az Eurosport más egyéb médiavállalat csatornájának reklámidejét.