Reagált a posta a bezárásokkal kapcsolatban
A Magyar Posta közel 100 kistelepülési postahivatal bezárásáról döntött, ahol alternatív megoldásokat kínálnak majd a szolgáltatások fenntartására.
A Magyar Posta Zrt. augusztus 1-jei hatállyal országszerte mintegy 100 postahivatal bezárását jelentette be. Az intézkedés főként az 1500 főnél kisebb lakosságú településeket érinti, de érintett lett néhány budapesti hivatal is.
A vállalat Kommunikációs Osztálya a HelloVidék megkeresésére elmondta, hogy a döntés hátterében az ügyfélforgalom csökkenése áll. „A Posta jelenleg a jogszabályi elvárásokat messze meghaladva, országszerte közel 2150 postán áll az ügyfelek rendelkezésére,” mondták, majd hozzátették, hogy az érintett településeken a postai szolgáltatások továbbra is elérhetőek maradnak, elsősorban postapartneri együttműködések vagy mobilposta formájában.
Tóth Zsuzsanna, a Postás Szakszervezet elnöke szerint a Magyar Posta piaci versenyben működő vállalat, amely bevételeiből finanszírozza kiadásait, az elektronikus szolgáltatások terjedésével pedig a személyes ügyintézés jelentősen csökkent, ami miatt át kellett tervezni a működésüket.
Az érintett dolgozók helyzetével kapcsolatban Tóth elmondta, hogy a Posta igyekszik a hálózaton belül új pozíciókat felajánlani, vagy támogatni az önkormányzati, illetve vállalkozói átvételt. Amennyiben ezek a lehetőségek nem megvalósíthatók, a munkaviszony megszüntetése végkielégítéssel történik.
Alternatív megoldásként felmerült a postai szolgáltatások kulturális intézményekbe való integrálása is. Závogyán Magdolna kulturális államtitkár egy kaposvári sajtótájékoztatón ismertette az erre vonatkozó terveket, miszerint a közművelődési intézmények munkatársainak átcsoportosításával fenntartható lenne a postai szolgáltatás olyan helyeken is, ahol egyébként megszűnne.
Néhány településen már működnek hasonló megoldások, Csökölyben például az önkormányzat épületében üzemel a helyi posta a Posta Partner program keretében, Kiskorpádon pedig szintén az önkormányzatnál kapott helyet a postai szolgáltatás.
A Magyar Posta szerint a céljuk a hatékony, az ügyféligényekhez rugalmasan alkalmazkodó, 21. századi modern szolgáltatások nyújtása, miközben biztosítják, hogy a postai szolgáltatások valamilyen formában minden településen elérhetőek maradjanak.