A PS VR2 tanulmányozza a játékosok fizikai képességeit és ahhoz alkalmazkodik majd
Egy, a Sony által jegyzett új szabadalom szerint a vállalat egy új és egészen egyedi funkciót tervez beépíteni a PS VR2-be, mely elméletileg valós időben fog alkalmazkodni a játékosokhoz.
Úgy tűnik, a Sony ezúttal tényleg mindenre és mindenkire gondol: egy friss szabadalom szerint ugyanis egy nagyon fontos új funkciót kap majd a PS VR2, a friss információk alapján pedig joggal feltételezhetjük, hogy a Sony az eredeti PS VR-hoz képest jóval nagyobb figyelmet fog fordítani a korlátozott mozgástartományú játékosokra.
Az év elején befutott infómorzsák mára konkrétumokká váltak, miután a szabadalom részletei szabadon megtekinthetők: a Game Rant által is szemlézett szabadalom egészen pontosan leírja, hogy a PS VR2 hogyan tervezi kihasználni ezt a rendszert, vagyis, hogy a játékos igényeinek megfelelően, s annak alapján könnyebben navigálhatóvá tegye a menüket.
A legizgalmasabb pedig az ebben az új funkcióban, hogy egyenesen a játékosok mozgását fogja követni a dinamikus változtatásokhoz. Maga a szabadalom is részletezi, hogy a rendszer célja, hogy figyelje, amikor a játékos a PS VR2 headset és a kontrollerek használata közben megpróbál interakcióba lépni a VR-játékban lévő tárgyakkal.
A nyilvánosan is elérhető szabadalom szerint e megfigyelés eredményeképpen a rendszer megpróbálja majd megtanulni, hogy a játékos hol képes interakcióba lépni, majd dinamikusan áthelyezi a menüket, hogy azok a lehető legkönnyebben elérhetőek legyenek a játékos számára.
Magyarul a PS VR2 megtanulja majd, hogy a játékos milyen mozgásra képes, majd a ehhez mérten mozgatja a menüket. Ez az újítás egyrészt nagyban segíthet azoknak a játékosoknak, akiknek szükségük van komolyabb akadálymentesítési lehetőségekre, de a rajongók számára is hasznos lehet, akik korábban esetleg egy dinamikusabb beállítási lehetőségre vágytak ingame.