Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Újabb panasz érkezett, még mindig hangosak a vonatok

Tavaly júniusban, majd a napokban érkezett ismét panasz a Topolya sori idős hölgytől, aki szerint olyan hangosak a hajnali mozdonyok a szegedi pályaudvaron, hogy aludni sem tudnak tőle.

...svg content...Fotó: Facebook/MÁV
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

Rajnai Jánosné legelőször tavaly számolt be arról, hogy a nagyállomáson már hajnalban beindítják a régebbi típusú, hangos és környezetszennyező dízelmozdonyokat, amelyeket indulásig járatnak, az utolsó vonat pedig este fél 11 előtt megy el. A probléma akkor kezdődött, amikor újraindították a tramtrain építése miatt leállított vonatközlekedést Szeged és Hódmezővásárhely között.

A Magyar Államvasutak sajtóosztálya úgy nyilatkozott, hogy módosítottak az állomáson lévő dízelmozdonyok közlekedésén, illetve megígérték, hogy azokat csak közvetlenül a vonat indulása előtt fogják a szerelvényhez kapcsolni. Emellett igyekeznek minimálisra csökkenteni dízelmozdonyok szegedi állomásán való tartását, ha pedig megtehetik, inkább az Uzsgyi néven ismert orosz motorvonatokat veszik elő. Soron kívül Máv: éjszaka helyreállhat a Déli pályaudvart érintő vonalak menetrendje

Rajnainé viszont úgy tapasztalja, hogy a helyzet nem sokat javult, továbbra is zörgés zavarja a pihenésüket, amely karácsonykor is elkezdődött hajnalban, így a problémát a rendőrségnek és az önkormányzatnak is jelentette zajszennyezés címszó alatt.

Közel 150 millió forint értékű drogot foglaltak le az egyetemista dílertől Újbudán (videó)

Véleménye szerint sokat javulna a helyzet, ha a korábbi, szinte zajtalan piros vonatokat helyeznék vissza, amely ötletet a Délmagyarország továbbított is a MÁV sajtóosztályának. Erre az a válasz érkezett, hogy a vasúttársaság törekszik a zajhatás csökkentésére, amelynek érdekében több intézkedést hoztak, emellett a lakosság szíves türelmét kérik.

Eszerint az éjszakai órákban az M41-es mozdonyok nem tartózkodhatnak a szegedi pályaudvaron, az 5.28-kor Békéscsabára induló vonat szerelvényének előfűtését a telephelyen végzik el, valamint az előző esti szerelvény érkezése után a mozdony mielőbb a fűtőházba megy, és hajnalban az M41-es sorozatú mozdony a lehető legkésőbbi időpontban kerül a fűtőházból a pályaudvarra.