Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Rengeteg a panasz a futárokra, rendkívüli eljárás keretében vizsgálják a Woltot és a Foodorát

Sok a panasz a futárcégekre, a Nemzetgazdasági Minisztérium vizsgálatnak vetette alá őket.

...svg content...Fotó: Unsplash/Marquise de Photographie
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

November elején a Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi eljárást indított két ételfutár-szolgáltató, a Wolt és a Foodora ellen. Az intézkedésre azután került sor, hogy a hatóságokhoz számos fogyasztói panasz érkezett. A vizsgálat az árképzéstől kezdve a kiszállítási időn át az ételek minőségéig több problémás területet is érint.

Az éttermek és futárok közötti kommunikáció gyakran nem megfelelő: sokszor nem egyértelmű, mikor készül el az étel, és az applikációk algoritmusai sem mindig kezelik hatékonyan a címeket. Ez fogyasztói szempontból leginkább a kiszállítási idő növekedésében mutatkozik meg, ami az egyik legfőbb probléma. Soron kívül Sulyok Tamást is megkérdezték a Magyar Péter-féle Varga Judit-hangfelvételről

A Wolt havi szinten körülbelül másfél millió rendelést teljesít, és ezek 4-5 százalékánál fordul elő valamilyen ügyfélszolgálati ügy. A panaszok oka sokféle lehet: az összetevők cseréjétől kezdve a cím pontosításán át az étel minőségével való elégedetlenségig. A cég kiemelte, ügyfélszolgálatuk a nap 24 órájában elérhető, és igyekeznek minden információt továbbítani az érintett éttermeknek.

A Foodora ezzel szemben nem nyújt éjjel-nappali ügyfélszolgálatot, így a kiszállítási idejük is korlátozott. Elismerték, hogy előfordulnak panaszok, de szerintük a problémák hátterében gyakran az időjárási körülmények, az éttermek leterheltsége vagy útlezárások állnak.

Nyelvtudás, ügyfélszolgálat és az indokolatlan panaszok

A Woltnál a futároktól nem követelnek meg speciális nyelvtudást, mivel a kiszállítás folyamata alapvetően automatizált. A vásárlók részletes instrukciókat adhatnak meg, és a futárok GPS-alapú navigációt használnak. Ezen felül egy applikáción belüli chatfelület is rendelkezésre áll, mely automatikus fordítást is kínál a kiszállítás ideje alatt.

Ezzel szemben a Foodora szigorúbb nyelvi követelményeket támaszt: külföldi munkaerőt biztosító flottapartnerekkel nem működnek együtt, így a futároknak legalább alapszintű magyar vagy angol nyelvtudással kell rendelkezniük.

Az Economx jelentése szerint előfordul, hogy fogyasztók indokolatlan panaszokat nyújtanak be, például azt állítva, hogy egy tétel hiányzik a rendelésből, miközben az hiánytalanul megérkezett. Korábban az ilyen helyzeteket kuponokkal kompenzálták, de a Wolt azóta egy belső rendszert vezetett be a gyanús esetek kiszűrésére, és szükség esetén szankciókat is alkalmaznak. Noha mindkét szolgáltató elismeri a problémákat és próbál javítani a működésén, a konkrét panaszok számát nem közölték.

Magyar Péter nyilvános vitára hívta Orbán Viktort

A magyar miniszterelnök korábban már elmondta, nincs itt az ideje a nyilvános vitáknak, leszámítva a parlamentet, de Magyar Péter most mégis vitára hívja Orbán Viktort.